2023-08-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Vad är definitionen av en "klok film"?

Varför det? För ar att du måste ha den i fysisk form?

Jag visste inte att den kan streamas på HBO….🙈
Citera
2023-08-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hehe, alla Tarkovskis. När man äntligen fattar varför det regnar inuti ett hus i Solaris så har man kommit långt intellektuellt. De flesta finns gratis på youtube.

Kan inte du berätta hur du tolkar det?

Jag tror att jag kanske har missförstått det..
Citera
2023-08-05, 08:14
Medlem
Mina rekommendationer av filmer som är innovativa och intelligenta.

- Gökboet (1975) – Briljant kritik av psykiatrin och mentalsjukhusen.
- Solaris (1972) – Den bästa filmen från Sovjetunionen (rymd och filosofi).
- La dolce vita (1960) – Om kändislivet i Italien ("det ljuva livet").
- Slaget om Alger (1966) – Världens främsta politiska film (om gerillakrigföring).
- Clockwork Orange (1971) - Rehabilitera svåra brottslingar med hjärntvätt.
- 2001: A Space Odyssey (1968) - En psykotisk datormaskin tar över ett rymdskepp.
Citera
2023-08-07, 00:14
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Säkert ingen annan än jag som minns, men lovade att jag skulle återkomma när jag sett klart Shadowlands med Anthony Hopkins, Debra Winger med flera.
En kärlekshistoria.
Handlar om en kille som har jättemånga följare på sociala medier. Detta gör att en tjej som är mycket aktiv på instagram blir imponerad av honom. Inte så mycket först, men han får fler följare så hon blir kär. Hon har ett väldigt högt bodycount så han är tveksam. Han har också det så hon blir imponerad.
De träffas och har sex samt pratar om det på sin podd. Efter några veckor känner båda att de är trötta på vanilla sex med varandra så de vill testa poly. De börjar ha sex med andra personer och till slut är de en hel grupp som har sex tillsammans. Det blir lite cucking också. De pratar om det på podden.
Hon börjar lyssna på en massa feministiskt content och kommer på att han är toxiskt maskulin. Han vill inte vara det och börjar simpa. Han gör allt han kan för att inte vara maskulin. Hon tappar intresset.
Det tar slut.

Nä, men allvarligt Shadowlands var så långt ifrån all sådan här modern förvirrad relationsskit som vi har nu för tiden. Den handlar om C.S Lewis liv. Han är britt, professor och funderar över de djupare frågorna i livet. Han träffar en kvinna. En amerikanska som kommer från en dålig relation.
Någon blir sjuk. Känslorna är djupa och genuina. Fin film. Klart sevärd. Känns som att min hjärna fick sig en liten tvätt efter all skräpkultur som bara forsar ut i videoform och det moderna sättet att se på relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in