2009-02-22, 14:16
Medlem
Hej

Jag ska sammanfatta mig kort. Headsettet jag har r Sonar Cyber Snipa 5.1, jag har senaste drivrutinerna, anvnder XP, headsettet r anslutet till en ensamstende USB kontakt.

Problemet jag har r: Lite d och d s lgger mikrofonen av typ, basen i mikrofon ljudet blir vldigt hg s man hr inte vad jag sger ver ventrilo, det r samma i Microsofts Ljudinspelning. Har prvat med omformatering men problemet kvarstr. Headsettet fungerar finfint fr vrigt, det r bara mikrofonen som det r problem med, den funkar dock p andra datorer. Har trixat i ljudkonfigurationen bde i Windows och Ventrilo utan ngra resultat.

Jag vnder mig d till er efter att ha frgat runt ett bra tag, hoppas det r ngon dr ute som kan detta bttre n jag och kan erbjuda en lsning p problemet!

Tack p frhand!
Citera
2009-02-22, 14:51
Medlem
d00rkeys avatar
Det behver inte vara mikrofonen som strular. Det kan vara ditt ljudkort ocks. Men det r bara en gissning..
Citera
2009-02-22, 15:04
Medlem
Glmde skriva det, ljudkortet r integrerat i Headsettet och eftersom den funkar p andra datorer s antar jag att det inte r fel p ljudkortet.
Citera
2009-02-23, 17:43
Medlem
Bump.
Har provat med att disabla det integrerade ljudkortet genom BIOS men det hjlpte inte heller och eftersom headsettet funkar p andra datorer men det inte hjlpte att formatera denna datorn s... Kan det vara fel p moderkortet? Har tnkt p det frut men allt r ca 3 veckor gammalt s jag antar att sakerna inte ska g snder riktigt n.

Tacksam fr fler svar!
MVH denante
Citera
2009-02-23, 21:54
Medlem
d00rkeys avatar
Verkar vara ett lite krngligt (och svrlst) problem det hr!? Fr vad jag frstr s funkar micken emellant fr att helt pltsligt brja spka, eller?

Jag har dock inget konkret att komma med ven om s r fallet, dessvrre..
Citera
2009-02-23, 23:11
Medlem
Typ ja. Emellant s brjar den spka och d funkar den inte p ngon vecka, jag tog med headsettet till en polare och provade och den funkade, sen nr jag plugga in den hemma funkade den, ett tag iaf. Det r skumt tycker jag iaf..att miccen fixar sig sjlv och sen helt pltsligt slutar den funka.

Har skrivit till CyberSnipa fr att hra med dem, tack fr svar. Vntar fortf. p ngon som kan ge fler tips
Citera
2009-02-24, 01:21
Medlem
fisken420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denante
Typ ja. Emellant s brjar den spka och d funkar den inte p ngon vecka, jag tog med headsettet till en polare och provade och den funkade, sen nr jag plugga in den hemma funkade den, ett tag iaf. Det r skumt tycker jag iaf..att miccen fixar sig sjlv och sen helt pltsligt slutar den funka.

Har skrivit till CyberSnipa fr att hra med dem, tack fr svar. Vntar fortf. p ngon som kan ge fler tips

Uppdatera USB bus drivrutinerna?
Citera
2009-02-24, 07:18
Medlem
USB buss drivrutinerna r integrerade i SP2/3, frskte dock nd men stod att jag redan hade uppdaterade drivers till det.

En ny teori jag brjar tro p r att det r ngot allmnt fel med mina ljudinstllningar, allts inget man kan fixa genom ljudkonfigurationen, nr jag formaterade hade jag kvar ventrilo p andra hrddisken och instllningarna frsvinner ju inte frn ventrilo fastn man formaterar? Isfall, finns det ngot stt att defaulta ljudinstllningarna?

En annan note r att jag ofta ndrar ljudoutput frn Realtek till USB headsettet, kanske det som stllt till det?

Tacksam fr fler svar!
Citera
2009-02-27, 22:36
Medlem
Bump

Ngon?
Citera
2009-03-07, 15:12
Medlem
Update: Har nu installerat Vista, mikrofonen funkar dock inte bttre. Ingen mikrofon verkar fungera alls, provade en lite ldre mic men den hade ocks jttehg bas.

Ngra funderingar kring vad som kan ha gtt snder eftersom ingen mic verkar fungera? Har garanti p allt men det kostar 250:- / komponent som INTE r defekt s vill grna ha reda p vad det kan vara fel p. Och som sagt s funkar ljudet i bda ljudkorten klockrent, men mikrofonen har samma bas i BDA.

Tacksam fr svar
Citera
2009-03-07, 15:26
Medlem
d00rkeys avatar
Kanske ett hugskott, men har du provat med att kalibrera mikrofonen? Realtek r ju Realtek s oavsett vilken morsabrda du kr med s br alternativet finnas med i dina ljudkonfigureringar?

S hr ser det ut fr mig (med Gigabyte-moderkort), och mikrofonkalibreringsfunktionen hittar du lngst ner.
Citera
2009-03-08, 11:07
Medlem
Tack fr tipset, hur ska jag sga detta..
Nr jag gr in p mikrofonkalibreringen s kan jag inte fortstta eftersom miccen i headsettet inte anvnder Realteks ljudkort.

Update: Frut fungerade ingen mic p datorn och headsettet funkade p andra datorer, nu r det tvrt om > headsettets mic funkar inte alls & andra miccar fungerar klockrent p min dator. Ska skicka tillbax hrlurarna imorgon (garanti) s lr problemet bli fixat.

Tack fr all hjlp, kommer med updatering nr jag ftt dem nya hrlurarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in