2009-02-22, 10:54
Medlem
knaskakans avatar
Jag har en hp laptop med windows vista, den är ca 1 ½ år gammal o den har börjat krångla som f*n.
Den låser sig när man surfar på internet och för att komma runt det så måste jag starta aktivitetshanteraren och stänga sidan där.
Nån som vet vad det är för fel? har funderat lite på om jag ska leta efter nån uppdatering av internetprogrammet eller om jag ska ladda hem nån ny uppdatering till routern.
Datorn fungerar ju klockrent annars, det är bara internet som gör mig vansinnig. Har Norman antivirus och den hittar inget vid sökningar
Nån som kan hjälpa mig?
Citera
2009-02-22, 11:00
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaskakan
Jag har en hp laptop med windows vista, den är ca 1 ½ år gammal o den har börjat krångla som f*n.
Den låser sig när man surfar på internet och för att komma runt det så måste jag starta aktivitetshanteraren och stänga sidan där.
Nån som vet vad det är för fel? har funderat lite på om jag ska leta efter nån uppdatering av internetprogrammet eller om jag ska ladda hem nån ny uppdatering till routern.
Datorn fungerar ju klockrent annars, det är bara internet som gör mig vansinnig. Har Norman antivirus och den hittar inget vid sökningar
Nån som kan hjälpa mig?
Vad har du för webbläsare?
Citera
2009-02-22, 11:03
Medlem
knaskakans avatar
internet explorer
enligt microsofts hemsida har jag den senaste verionen redan...
Citera
2009-02-22, 11:23
Medlem
antonftws avatar
Pröva Firefox, en utmärkt webbläsare. Ladda ner från www.mozilla.org
Citera
2009-02-22, 11:25
Bannlyst
Jaha, såhär löser man Windowsproblem, man installerar tredjeparts-mjukvara
Citera
2009-02-22, 13:56
Medlem
Ja och för det kommer att hända igen och igen om han inte Byter ut IE mot något annat (säkrare). IE är likt som ett virus och spionprogram för MS. Ha IE som reserv läsare men använd hellre någon annan.

Ladda ned några andra program som letar och tar bort addware, spyware, virus, etc. Downloads.com topplista har alternativ. Byt ut det du använder mot bättre. Det finns bra gratis alternativ.
Senast redigerad av panpo98 2009-02-22 kl. 14:17.
Citera
2009-02-22, 20:47
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedala
Jaha, såhär löser man Windowsproblem, man installerar tredjeparts-mjukvara
Självklart, gör väl alla?
Citera
2009-02-22, 22:03
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Självklart, gör väl alla?

Nejdå.
Citera
2009-02-23, 00:42
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Nejdå.
FYI var jag inte helt allvarlig. Men i det här fallet är det enl. mig ett måste för en framtida fungerande dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in