Startade nyss om min iMac, och nu varje gång jag startar den så blinkar det till och visar något som ser ut som en mapp med ett frågetecken i sig. Följt av det gråa äpplet.
Det laddar som vanligt i ett par sec, sen dör den. Längre än så kommer jag inte. Detta är något nytt för mig, fungerade fint innan jag startade om den.
Vill helst inte lämna in den heller, ingen garanti och det blir dyrt att fixa. Ifall någon har en lösnig till mitt problem så tar jag mer än gärna emot den!
Edit: Det är inte något fel på hårdvaran, kommer in med OsX disken.
Senast redigerad av Kwaa 2009-02-22 kl. 02:35.
Testa reparera din hårddisk med Disk Utility på din OS X skiva. När det kommer fram en mapp med frågetecken så tyder det på att den inte hittar något system att boota från.
Varför göra det så krångligt och leta fram skivor när man enkelt bara kan kolla via startup manager först - Skulle den mot förmodan inte hittas kan man starta upp från skivan igen, ev. reseta SMC när man ändå är igång.
För er som hittar denna tråd med samma problem så finns en supportartikel som heter "Ett blinkande frågetecken visas när du startar din Mac" på apple.com:
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!