Citat:
Ursprungligen postat av
Spacemode
Nu brukar jag inte alkohol dagligen men förut var det 2-5 dagar i veckan. Har precis haft en nykter period på drygt 10 dagar, drack igår och fy vad dåligt jag mår idag. Drack 6st 50cl öl 5.9% och känner mig jättedåligt fysiskt och tyckte inte alkoholen fick mig att må så där euforiskt bra.
Jag hade haft uppehåll på 4 månader, så kroppen var inte direkt förberedd.
Ett jävla problem som jag har (och hade även under de 4 månaderna) är att jag behöver sinnessjukt mycket sömn. Har inga problem att somna längre, tack och lov, men det är nästan omöjligt att stiga upp på morgonen. Får jag sova så länge jag vill så blir det uppåt 12 timmar. Sover jag i 6-8 timmar så är det som att vakna ur en koma. Värk i hela kroppen och ett tryck över bröstet som är lika illa som när man druckit. Jag är vanligen så trött att jag inte orkar göra något alls förrän på eftermiddagen, så jag presterar inte direkt optimalt på jobbet. På sätt och vis sämre än när jag drack.
Nu under semestern blir det att jag sitter bort nästan varje dag framför datorn. Jag har helt enkelt inte orken att ens gå ut. När man jobbar måste man ju, så då kommer man igång lite. Ändå motionerar jag ungefär 3 gånger i veckan och har rätt bra fysik.
Vad i helsike kan det här bero på? Brist på nåt? Jag äter allsidigt och tar vitamintillskott, så det borde inte vara några problem.