2015-08-05, 14:08
Medlem
Spacemodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantpung
Jag måste säga att det är hur lätt som helst att motivera sitt ickedrickande inför andra. Jag säger som det är, att jag mår mycket bättre på alla sätt och vis och att även 2-3 öl gör en betydligt segare dan efter fast man kanske inte tänker på det. Detta utan att tala om att jag slutat för att jag är alkis, för det har ingen nånsin märkt.

För övrigt har jag haft en kortare usel period alldeles nu med två mindre återfall i några dagar per gång. Men nu kör jag Antabus igen så att jag slipper återvända till jobbet som ett vrak efter semestern.
Det jag märkt under dessa återfall var hur extreeeemt jävla pissdåligt jag mår av alkohol. Mycket, mycket värre nu än när jag drack dagligen. Dessutom infann sig aldrig någon som helst positiv känsla. Ändå kunde jag inte låta bli när jag väl börjat. Det om något säger mig att jag under alla omständigheter måste hålla mig 100% nykter. Jag har också förstått att det som en del säger om att återfall är en del av tillnyktringsprocessen, är väldigt sant. Man kanske måste bli påmind en extra gång om hur puckat och värdelöst drickandet är.

Må väl!
Nu brukar jag inte alkohol dagligen men förut var det 2-5 dagar i veckan. Har precis haft en nykter period på drygt 10 dagar, drack igår och fy vad dåligt jag mår idag. Drack 6st 50cl öl 5.9% och känner mig jättedåligt fysiskt och tyckte inte alkoholen fick mig att må så där euforiskt bra.
Citera
2015-08-05, 15:38
Medlem
Isnatts avatar
Jag drack nog varenda dag under semestern (5v). Till och med i söndags. Varit lite nojig att jag skulle fortsätta vardagsdrickandet nu i veckan men har gått bra hittills, blir lättare med strukturerade dagar. Drack mig bara full nån gång eller två på dom veckorna men drack öl varje dag, ibland bara 3-4 stycken och ibland 8. Men drack mig bara på sin höjd berusad inte full och drack bara när jag lagade mat och till maten, satt aldrig i soffan och drack på kvällarna eller så.

Förra sommaren drack jag också väldigt ofta och på samma sätt, inte full men ändå några öl och fortsatte med det in på hösten.

Nu ska jag bara dricka 2 gånger i veckan, max 7 öl per gång, över det så får jag ont i huvudet dagen efter och blir för slö för att kunna göra nåt.
Citera
2015-08-05, 17:01
Medlem
Elefantpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacemode
Nu brukar jag inte alkohol dagligen men förut var det 2-5 dagar i veckan. Har precis haft en nykter period på drygt 10 dagar, drack igår och fy vad dåligt jag mår idag. Drack 6st 50cl öl 5.9% och känner mig jättedåligt fysiskt och tyckte inte alkoholen fick mig att må så där euforiskt bra.

Jag hade haft uppehåll på 4 månader, så kroppen var inte direkt förberedd.

Ett jävla problem som jag har (och hade även under de 4 månaderna) är att jag behöver sinnessjukt mycket sömn. Har inga problem att somna längre, tack och lov, men det är nästan omöjligt att stiga upp på morgonen. Får jag sova så länge jag vill så blir det uppåt 12 timmar. Sover jag i 6-8 timmar så är det som att vakna ur en koma. Värk i hela kroppen och ett tryck över bröstet som är lika illa som när man druckit. Jag är vanligen så trött att jag inte orkar göra något alls förrän på eftermiddagen, så jag presterar inte direkt optimalt på jobbet. På sätt och vis sämre än när jag drack.
Nu under semestern blir det att jag sitter bort nästan varje dag framför datorn. Jag har helt enkelt inte orken att ens gå ut. När man jobbar måste man ju, så då kommer man igång lite. Ändå motionerar jag ungefär 3 gånger i veckan och har rätt bra fysik.

Vad i helsike kan det här bero på? Brist på nåt? Jag äter allsidigt och tar vitamintillskott, så det borde inte vara några problem.
Citera
2015-08-06, 02:20
Medlem
Det här går inte längre, ska prata med terapeut på fredag. Sagt till Syrran och nära om vad som gäller. Har bokat möte med chefen på lördag om vad som gäller.
Citera
2015-08-06, 02:33
Medlem
ragingcows avatar
Till alla er som läser och postar i denna tråd så kan jag tipsa er om boken Äntligen full kontroll:lär dig behärska ditt alkoholintag av Allen Carr.

Oavsett om ni är djupt alkoholiserade eller bara är orolig över dina alkoholvanor så har du ingenting att förlora av att köpa och läsa denna bok jag var själv skeptisk och tänkte hur fan kan en bok få mig att ge upp alkoholen, boken fick mig att gradvis att dra ner på alkoholkonsumtionen från att dricka en gång i veckan sen varannan vecka, en gång i månaden sen en gång i kvartalet sen bestämde jag mig ca två år efter att jag läst ut boken nu fan ska spola kröken för gott så nu har jag inte druckit en droppe på över 15 månader.
Citera
2015-08-06, 22:46
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Till alla er som läser och postar i denna tråd så kan jag tipsa er om boken Äntligen full kontroll:lär dig behärska ditt alkoholintag av Allen Carr.

Oavsett om ni är djupt alkoholiserade eller bara är orolig över dina alkoholvanor så har du ingenting att förlora av att köpa och läsa denna bok jag var själv skeptisk och tänkte hur fan kan en bok få mig att ge upp alkoholen, boken fick mig att gradvis att dra ner på alkoholkonsumtionen från att dricka en gång i veckan sen varannan vecka, en gång i månaden sen en gång i kvartalet sen bestämde jag mig ca två år efter att jag läst ut boken nu fan ska spola kröken för gott så nu har jag inte druckit en droppe på över 15 månader.

Om man inte har några problem med alkoholen och den faktiskt ger en något (som i mitt fall) har jag svårt att tro att en bok, oavsett innehåll, kommer få en att sluta dricka helt och hållet.

Säger inte att det är en dålig bok dock och den kan säkert hjälpa folk som sitter i skiten.
Citera
2015-08-07, 13:19
Medlem
pelefants avatar
VARNING, drick inte minsta alkohol om du har ätit antabus någon gång de senaste 2 veckorna. Jag drack ett glas vin bara och höll på att dö några timmar senare. Åtminstone tror jag att jag var nära att dö. På akuten sa dom att det inte var så illa men jag vet vad jag kände. Det har satt spår i mitt psyke. Ta gärna antabus men var jävligt försiktig.
Citera
2015-08-07, 17:29
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelefant
VARNING, drick inte minsta alkohol om du har ätit antabus någon gång de senaste 2 veckorna. Jag drack ett glas vin bara och höll på att dö några timmar senare. Åtminstone tror jag att jag var nära att dö. På akuten sa dom att det inte var så illa men jag vet vad jag kände. Det har satt spår i mitt psyke. Ta gärna antabus men var jävligt försiktig.

Ta alltså gärna antabus, som du gör för att INTE dricka alkohol, men om du ändå ska dricka så gör det försiktigt. Make sense... Är det inte lättare att bara skippa antabusen om du ändå inte vill vara nykter?
Citera
2015-08-07, 22:25
Medlem
Jepp, då var det en vecka nykter.
Känner mig riktigt tillfreds med att inte ha något sinnesförvirrande i kroppen på en fredagkväll.
Har kollat en film och ett teveserieavsnitt. Kände igen slutet på avsnittet, så misstänker att jag tittat på det flöddrad.
Ska fixa med bilen och dra ut och fiska i morgon, i stället för att typ må tjyvtjockt och sova bort dagen.
Citera
2015-08-08, 03:16
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Bestämt mig för att sluta dricka nu. Slutat med andra droger redan och det är lika bra att sluta med bärsen också, det är lika illa även om det är lagligt. Till och med värre då jag aldrig tappat kontrollen på samma sätt med andra substanser än sprit och benzos. Är uppe i kanske 2 veckor. Alkohol gick från att inte vara så intressant från det att illegala droger kom in i bilden mer och mer i min ungdom till att bli vanligt förekommande då jag blev myndig. Sen jag börjat få gå på bolaget blev det att kröka ett par gånger i veckan, inte så stora mängder på vardagar kanske, ett par öl sådär. Rökte vid den här tiden cannabis varje dag också. Men här börjar jag utveckla något svagt beroende. Kan känna när jag dricker en öl att det känns onödigt att dricka utan att bli påverkad av det. Svårt att sätta en gräns också, kan dricka mycket och för all del vara full som fan men ändå fortsätta och det är här spärrarna börjar släppa. Sen jag slutat med illegala droger har det blivit mer och mer alkohol, använt det mer som en vardagsdrog.

Kommit till insikt om att alkohol inte alls är bra för mig då jag blir en fara för mig själv och andra när jag hamnar i det här skeva tillståndet jag kan hamna i. Långt ifrån alla gånger men för ofta för att jag ska tycka det är OK.. Känns lite bittert att sluta med rusmedel helt och hållet i min ålder men det är som det är, vissa kan hantera det, andra inte..
Citera
2015-08-08, 03:30
Medlem
hgfdsas avatar
bra jobbat är själv på uppehåll på 3 veckor ,
Senast redigerad av hgfdsa 2015-08-08 kl. 03:37.
Citera
2015-08-08, 18:27
Medlem
Varit nykter en månad nu! De jävla ångestattackerna har klingat av något och jag mår klart bättre än de första två veckorna. Men suget är sjukt starkt ibland, utan antabus hade det aldrig gått så här länge. Hur länge kan man äta antabus? Är lite oroad över att jag direkt trillar dit om jag vet att jag kan dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in