2009-02-22, 00:07
Medlem
Hej, jag är på gränsen till ett nerv sammanbrott - antingen kommer jag slå sönder den jävla datorn eller så kommer jag slå sönder den jävla datorn ifall jag kan inte fixa det.
Jag har de senaste veckorna dagligen fått en eller flera Blue Screens of Death. Jag har omformaterad skiten och om installerad XP femtioelva gånger utan resultat. Nu har det blivit så dåligt att jag får en sån jävla blå skärm kanske vart 10 min

Informationen som kommer upp när det blir blå skärm är följande;

"Följande fil kan vara orsaken till problemet: tcpip.sys page_fault_in_nonpaged_area

teknisk info: Stop: 0x00000050 (OXE4E9FF5E, 0x00000000, 0XAA2EDC08, 0x000000002) tcpip.sys-adress AARE2C08 base at AA2D3000, DATESTAMP 485b99 "

fattar absolut ingenting av vad det betyder, har googlat och testat olika alternativ som kommer upp men fortfarande samma problem.

Snälla kan någon hjälpa mig med detta innan jag blir galen.

tackar på förhand,
diceboy
Citera
2009-02-22, 01:40
Medlem
Minne eller hårddiskfel?!
Testa ta ut alla minne utom ett.
Testa att köra chkdsk (checkdisk).
Citera
2009-02-22, 02:01
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Minne eller hårddiskfel?!
Testa ta ut alla minne utom ett.
Testa att köra chkdsk (checkdisk).

Tror på något av de två alternativen.
Alternativt att du satt i en ny hårddisk som du installerar windows på och hårddisken inte är kompatibel med moderkortet.
Citera
2009-02-22, 03:56
Medlem
gubben, jag hade samma problem, tro de eller ej, när du installerar om din dator! Ta bort partioneringen av din hårddisk och skapa om dem, problemet är löst, TRO MIG jag har varit nära på att slänga ut min dator ifrån fönstret tills att jag kom fram till denna lösning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in