2009-02-21, 23:08
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Jag fick mig en liten tankeställare när jag läste den här tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=853826. Diskussionen sabbas av att folk postar en massa gamla trådar skapade av TS. Merparten av dessa var (såvitt jag såg) helt irrelevanta för ämnet. Nog för att trådarna TS startat var korkade, men det ska inte vara ett hinder för att föra en diskussion.

Nu ska det iofs tilläggas att tråden hade ganska tvivelaktigt diskussionsunderlag så att det gick som det gick i just det här fallet är väl ingen stor sak. Samtidigt har jag på känn att tråden skulle sett mycket annorlunda ut om den skulle ha startats av till exempel Ruskigbuss.

Bara jag som tycker det här är fel? Borde man inte släppas fram för diskussion om man har en bra tråd oavsett om man startat knäppa trådar tidigare eller inte?

Någon annan som har en åsikt om saken?
Citera
2009-02-21, 23:21
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Jag fick mig en liten tankeställare när jag läste den här tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=853826. Diskussionen sabbas av att folk postar en massa gamla trådar skapade av TS. Merparten av dessa var (såvitt jag såg) helt irrelevanta för ämnet. Nog för att trådarna TS startat var korkade, men det ska inte vara ett hinder för att föra en diskussion.

Nu ska det iofs tilläggas att tråden hade ganska tvivelaktigt diskussionsunderlag så att det gick som det gick i just det här fallet är väl ingen stor sak. Samtidigt har jag på känn att tråden skulle sett mycket annorlunda ut om den skulle ha startats av till exempel Ruskigbuss.

Bara jag som tycker det här är fel? Borde man inte släppas fram för diskussion om man har en bra tråd oavsett om man startat knäppa trådar tidigare eller inte?

Någon annan som har en åsikt om saken?

jag tycker du har fel, man bör kunna föregå med gott exempel om man kritiserar andra.
visst bör man exempelvis få starta en avancerad fråga om mattematik även om man tidigare har frågat om vad 1+1 blir.
man bör dock inte kritisera folk för att de startar trådar om att de behöver hjälp med en enkel matteläxa om man tidigare har startat en tråd med frågeställningen 1+1=

i det fallet bör man isf förklara att man insett att inte forumet borde kladdas ner med dylika trådar, och först be om ursäkt för att man själv gjort snedsteg. Det är att föregå med gott exempel.
Citera
2009-02-21, 23:25
Medlem
knivhippies avatar
Ja, måste säga att jag håller med dig här. Alldeles för mycket personliga påhopp istället för atthålla sig till topic..

Sen har jag ett par trådar med lite väl "tyck-synd-om-mig-karaktär" som jag mer än gärna hade tagit bort. Visst var det ett helvete då jag startade de där gamla trådarna, men det är ruskigt pinsamt att blicka tillbaka på dem... Hade gärna tryckt på "eraseknappen", om det nu fanns någon.

exempel på tråd som TS kanske ångrar, men inte vi läsare:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=797172

Å andra sidan, shit vilka fantastiska trådar vi gått miste om ifall det varit möjlighet.. (ne, var det ju inte det vi pratade om om ,men va fan... )
Citera
2009-02-21, 23:30
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
jag tycker du har fel, man bör kunna föregå med gott exempel om man kritiserar andra.
visst bör man exempelvis få starta en avancerad fråga om mattematik även om man tidigare har frågat om vad 1+1 blir.
man bör dock inte kritisera folk för att de startar trådar om att de behöver hjälp med en enkel matteläxa om man tidigare har startat en tråd med frågeställningen 1+1=

i det fallet bör man isf förklara att man insett att inte forumet borde kladdas ner med dylika trådar, och först be om ursäkt för att man själv gjort snedsteg. Det är att föregå med gott exempel.
Lite osäker på menar nu. Tolkar jag dig rätt om jag säger att han borde bett om ursäkt i första inlägget och poängterat att han inte själv föregått med gott exempel?
Citera
2009-02-21, 23:47
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Lite osäker på menar nu. Tolkar jag dig rätt om jag säger att han borde bett om ursäkt i första inlägget och poängterat att han inte själv föregått med gott exempel?
ja, det är vad jag tycker. istället gör ju isbiten90 det motsatta. hen startar en ny tråd där det enda syftet är att framställa sig själv som den enda personen som har något vettigt att säga, medans han i nästa mening lyckas knacka ner alla andra som deltagit i nämnda forumsdel i skosulorna.
snickrar ihop ett nytt övertydligt exempel.. tänk dig att du äter pizza varje dag i två år. när du sedan väger 150 kg och inser att du måste skärpa till dig så går du till den hippa lunchkrogen och köper en sallad.

när du sitter där och faktiskt njuter av din nya väg i livet gör du ett av följande.

1. ropar till lunchgästerna på pizzerian tvärs över gatan: ät sallad era feta idioter! titta på mig, jag behöver ingen pizza för att trivas med livet!

2. ropar till lunchgästerna på pizzerian tvärs över gatan: hej på er! tycker inte ni också att vi borde skärpa till oss nu? lite sallad skulle knappast skada någon av oss. Jag tänker iaf försöka!
Citera
2009-02-21, 23:58
Medlem
csts avatar
Självklart bör man inte förföljas av sina tidigare inlägg, däremot så bidrar ju alla inlägg du skriver till en bild av dig som användare. Hur ska andra uppfatta dig om det inte är för det du skriver? Så i viss mån är det ju omöjligt att inte förföljas av sitt förflutna. Dock är det väl inte så snyggt att posta länkar till gamla trådar i nya diton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in