Citat:
Ursprungligen postat av
Fullautokarbin
Som du säger så är faktiskt det inte så lätt att få tag i en glock som man tror om inte man är medlem i en mc klubb eller liknande som har bra vapenkapital.
Sen finns det såklart folk i orten som har en glock men oftast så har dom fått tag i dom för dom blivit använda i ett mord eller en skjutning. Därav kan vissa få glocks för bra pris. Och sedan så brukar oftast snorungar nu för tiden vara typ 2-4 personer som delar på ett skjutvapen.
Finns ingen mening att lägga 25k+ på en glock om man är kriminell. Man kan lägga 10-15k på en zastava som gör sitt jobb lika bra som en glock.
håller helt med. priserna kan variera många ggr beroende på vem som säljer och hur desperat han är oxå men hitta en glock under 25 skulle jag säga är väldigt svårt om man ens får tag i en. något regelbundet flöde med stora lass nya glocks som kommer in i landet stämmer inte av min erfarenhet iaf. något annat som folk inte tänker på heller är att du aldrig kan få en garanti på vart vapnet kommer ifrån och vad det har varit med om mer än säljarens ord vad det nu är värt, alla säger att deras vapen är gröna. om du har tur får du den i en originallåda med men det är oxå ganska ovanligt.
zastava är dom jag har sett mest av i sverige, specifikt mod 70.
tillgängligheten är oftast väldigt random enligt mig, ibland är allt som finns en gammal huskvarna och ibland finns ett lass uzis. inget stabilt flöde och det är oftast svårt att önska en specifik modell utan det som finns är det som finns.