Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullautokarbin
Många här vet inte vad dom pratar om. Det är mestadels paragrafsryttare här inne. Jag har bra koll på vapenpriser och så som efterfrågan är just nu så är följande priser för vapen i STOCKHOLM vad som gäller beroende på vem som säljer.

En konverterad blank pistol i 7.65 eller .380 acp:mellan 4.000-10.000kr för en begagnad. 10.000-15.000kr för en sprillans ny i låda med några patroner.

Juggevapen tex någon tokarev,makarov,zastava etc:10.000-20.000kr

bättre skjutvapen som sig sauer,glock 17 eller liknande ligger på 25.000-30.000kr

ak47or varierar priset väldigt kraftigt på. men man kan hitta en väldigt använd ak för runt 20.000-25.000kr. en ny eller i väldigt bra skick går på 30.000-40.000kr.

Som sagt så varierar priset kraftigt vart i landet du befinner dig. Men i malmö är det oftast mycket billigare då det cirkulerar mycket mer vapen där nere.

någon som faktiskt kan nått, ni andra sitter bara o låtsas att ni har nån form av insikt i hur det funkar där ute.. värt att nämna är att glockar är ganska svåra att få tag på överhuvudtaget...
Citera
2019-04-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twostepsahead
någon som faktiskt kan nått, ni andra sitter bara o låtsas att ni har nån form av insikt i hur det funkar där ute.. värt att nämna är att glockar är ganska svåra att få tag på överhuvudtaget...

Glock är det i särklass vanligaste märket när det gäller nya pistoler.
Citera
2019-04-27, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruksroger
Glock är det i särklass vanligaste märket när det gäller nya pistoler.

jo sant men det mesta på våra gator är inte nya vapen, klart det finns en hel del glockar där ute men dom är väldigt svåra att få tag på och vissa betraktar dom som guld pga den överdrivna mediahypen.
men ta inte mitt ord på saken utan försök skaffa fram en själv så får ni se, att ni har en kompis som säger att han kan skaffa fram nya i låda bla bla är 99% skitsnack alla gånger.
Citera
2019-04-27, 04:10
Medlem
Citat:
jo sant men det mesta på våra gator är inte nya vapen, klart det finns en hel del glockar där ute men dom är väldigt svåra att få tag på och vissa betraktar dom som guld pga den överdrivna mediahypen.
men ta inte mitt ord på saken utan försök skaffa fram en själv så får ni se, att ni har en kompis som säger att han kan skaffa fram nya i låda bla bla är 99% skitsnack alla gånger.

Som du säger så är faktiskt det inte så lätt att få tag i en glock som man tror om inte man är medlem i en mc klubb eller liknande som har bra vapenkapital.

Sen finns det såklart folk i orten som har en glock men oftast så har dom fått tag i dom för dom blivit använda i ett mord eller en skjutning. Därav kan vissa få glocks för bra pris. Och sedan så brukar oftast snorungar nu för tiden vara typ 2-4 personer som delar på ett skjutvapen.

Finns ingen mening att lägga 25k+ på en glock om man är kriminell. Man kan lägga 10-15k på en zastava som gör sitt jobb lika bra som en glock.
Citera
2019-04-27, 10:56
Medlem
Citat:
Som du säger så är faktiskt det inte så lätt att få tag i en glock som man tror om inte man är medlem i en mc klubb eller liknande som har bra vapenkapital.

Sen finns det såklart folk i orten som har en glock men oftast så har dom fått tag i dom för dom blivit använda i ett mord eller en skjutning. Därav kan vissa få glocks för bra pris. Och sedan så brukar oftast snorungar nu för tiden vara typ 2-4 personer som delar på ett skjutvapen.

Finns ingen mening att lägga 25k+ på en glock om man är kriminell. Man kan lägga 10-15k på en zastava som gör sitt jobb lika bra som en glock.

håller helt med. priserna kan variera många ggr beroende på vem som säljer och hur desperat han är oxå men hitta en glock under 25 skulle jag säga är väldigt svårt om man ens får tag i en. något regelbundet flöde med stora lass nya glocks som kommer in i landet stämmer inte av min erfarenhet iaf. något annat som folk inte tänker på heller är att du aldrig kan få en garanti på vart vapnet kommer ifrån och vad det har varit med om mer än säljarens ord vad det nu är värt, alla säger att deras vapen är gröna. om du har tur får du den i en originallåda med men det är oxå ganska ovanligt.
zastava är dom jag har sett mest av i sverige, specifikt mod 70.
tillgängligheten är oftast väldigt random enligt mig, ibland är allt som finns en gammal huskvarna och ibland finns ett lass uzis. inget stabilt flöde och det är oftast svårt att önska en specifik modell utan det som finns är det som finns.
Citera
2019-04-27, 13:43
Bannlyst
Citat:
håller helt med. priserna kan variera många ggr beroende på vem som säljer och hur desperat han är oxå men hitta en glock under 25 skulle jag säga är väldigt svårt om man ens får tag i en. något regelbundet flöde med stora lass nya glocks som kommer in i landet stämmer inte av min erfarenhet iaf. något annat som folk inte tänker på heller är att du aldrig kan få en garanti på vart vapnet kommer ifrån och vad det har varit med om mer än säljarens ord vad det nu är värt, alla säger att deras vapen är gröna. om du har tur får du den i en originallåda med men det är oxå ganska ovanligt.
tillgängligheten är oftast väldigt random enligt mig, ibland är allt som finns en gammal huskvarna och ibland finns ett lass uzis. inget stabilt flöde och det är oftast svårt att önska en specifik modell utan det som finns är det som finns.

En orginallåda kostar någon hundralapp och kan köpas fritt i vilken vapenbutik som helst, så det säger inte så mycket.
Att ett vapen är "smutsigt" spelar inte heller någon större roll då det krävs mer än så för att sitta dit någon för ett våldsbrott.
Utkastare och liknande som sätter märken i hylsor går att byta enkelt och smärtfritt på under minuten.
Citera
2019-04-28, 02:12
Medlem
Citat:

exakt. Man köper såklart det som finns i den budgeten man har. Och man kan aldrig få någon garanti. zastavas är bästa vapnen att ha. Dom håller riktigt bra.

Har börjat flöda in massor av browning FN 7.65 också. har sett många som har sånna.
Citera
2019-04-28, 20:15
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
exakt. Man köper såklart det som finns i den budgeten man har. Och man kan aldrig få någon garanti. zastavas är bästa vapnen att ha. Dom håller riktigt bra.

Har börjat flöda in massor av browning FN 7.65 också. har sett många som har sånna.
....och där sprack din trovärdighet, att säga att Zastavas är bästa vapnet är skrattretande, sämre skit är svårt att få tag i. Du har uppenbarligen inte mycket koll på riktiga vapen.
Citera
2019-04-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodyHarry
En orginallåda kostar någon hundralapp och kan köpas fritt i vilken vapenbutik som helst, så det säger inte så mycket.
Att ett vapen är "smutsigt" spelar inte heller någon större roll då det krävs mer än så för att sitta dit någon för ett våldsbrott.
Utkastare och liknande som sätter märken i hylsor går att byta enkelt och smärtfritt på under minuten.

jo absolut men hur många kriminella tror du orkar göra det, dom flesta är dessutom för paranoida och skulle inte vilja synas på någon kamera i en vapenbutik för att handla tomma lådor. men det skulle absolut höja värdet lite om dom ordnade nya lådor till och sa att dom var nya.
dom flesta kriminella är för okunniga för att byta ut delar och ännu mindre smartare på att få tag på specifika delar som pipor och utkastare. du tänker som en vapenentusiast och det är oftast inte kriminella, om du bara visste vilka misshandlade vapen jag har sett under mina dagar av kriminella ägare. dom flesta förstår inte ens att dom måste rengöras emellanåt och ännu mindre att dom ska oljas eller hållas borta från fukt(många gömde i skogen förr).
Citera
2019-04-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
....och där sprack din trovärdighet, att säga att Zastavas är bästa vapnet är skrattretande, sämre skit är svårt att få tag i. Du har uppenbarligen inte mycket koll på riktiga vapen.

jag skulle nog kanske heller inte gå så långt att säga att zastavas är bästa vapnet men det är ett enkelt robust vapen som håller och gör det den ska för en rimlig summa. har själv ägt 2 st olika zastavas förr i tiden och det är ju inge prickskyttevapen direkt men dom är små och smidiga. det jag minns dock är att mod 70 hade en jävla skum hane-mekanism. mycket handlar ju många ggr om vad du har för intention med vapnet, alla bryr sig inte om hur den ser ut så länge den gör det den ska. och jo, tro mig mycket sämre skit finns där ute. det finns alla möjliga skumma antikviteter i rullning där ute
jag tillägger att idag äger jag inget illegalt vapen eller har med den marknaden att göra sen jag har blivit en laglydig pappa så ingen behöver fråga om nån tänkte det
Citera
2019-04-28, 22:54
Medlem
Citat:

dom gamla fn vapnerna har funnits länge i sverige, har ägt en sån en gång i tiden oxå. jag skulle dock dubbelkolla alla delar i innan avändning för dom har typ 100år på nacken och kriminella är inte så duktiga på att ta hand om sina vapen
Citera
2019-04-28, 23:15
Medlem
en annan sak jag vill tillägga oxå. många av er verkar tro att det bara räcker med att hitta en kriminell som har tillgång till vapen så är det klart sen men bland etablerade kriminella så finns typ en oskriven regel. man är väldigt försiktig med vem man säljer till för att dom kulorna kan skjutas mot dig sen. det kan även skapa konflikter bara om en person säljer till fel person/gäng/sida. jag talar av erfarenhet, en gång i tiden var jag väldigt involverad i sånt här och det är sjukt känsligt ibland. jag vet folk som har fått stora problem för att dom sålt till en viss person/personer som andra har varit i krig med, det är ju att bidra till fienden. men självklart finns det dom som inte bryr sig heller men det är sällan folk som säljer kontinuerligt. alla ni där ute som har vapen intresse och är cleana hos snuten, ta licens ist för mycket av dom tillgängliga vapnerna där ute på gatan är i dåligt skick eller är gamla modeller. klart det finns guldkorn här och var men det är inte så lätt att få tag på dom som ni tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in