2009-02-21, 18:01
Medlem
Nu är det så att min P1i från the phone house gick sönder och jag gick och lämnade in luren.
Den blev vattenskadad såpass att den inte går att reparera, utan måste bytas ut till en ny mobil. Dock så är jag inte alltför nöjd med den modellen och vill ha en annan telefon.
Läste då på deras Försäkringsvillkor att:

Ersättningsbestämmelser.
Vid skada förbehåller sig Försäkringsbolaget rätten att avgöra om mobiltelefonen ska repareras eller ersättas med en ny mobiltelefon.
Vid utbyte ersätts försäkrad mobiltelefon med ny av samma modell och märke, eller om sådan inte finns att tillgå, med närmast likvärdig mobiltelefon.

De har ej denna telefon i deras affär, utan den måste beställas. Kan jag då be om att istället få en ny mobil (av annan modell och/eller märke) i samma prisklass?

Mvh, Cyn1c.
Citera
2009-02-21, 18:08
Medlem
Min bror har jobbat på TPH och enligt honom så får du samma telefon sålänge den finns att få tag på. Alltså finns den på huvudlagret/andra butiker så beställs den till butiken. Däremot går det alltid att gå in i en butik och fråga hur lagret för just den telefonmodellen ser ut.

Edit: Försäkringen gäller enbart samma märke och "ska vara" uppföljaren till din nuvarande. Jag fick däremot en N73 när min N91 hade fuckat upp sig för många gånger.
Senast redigerad av bombom 2009-02-21 kl. 18:10. Anledning: ...
Citera
2009-02-21, 18:20
Medlem
Jag jobbar på TPH, gjort det nu i 3 år.

Gå in i affären och berätta vad som hänt etc, sen så säger du att du inte var nöjd med telefonen och skulle vilja byta till en annan. Du kan lägga till lite pengar om du vill han en lite dyrare eller ta ut en likvärdig telefon för självrisken.

Allt annat sagt är bullshit.
Citera
2009-02-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaGG3
Jag jobbar på TPH, gjort det nu i 3 år.

Gå in i affären och berätta vad som hänt etc, sen så säger du att du inte var nöjd med telefonen och skulle vilja byta till en annan. Du kan lägga till lite pengar om du vill han en lite dyrare eller ta ut en likvärdig telefon för självrisken.

Allt annat sagt är bullshit.
Två frågor bara:
Fungerar det även att komma in dagen efter att man lämnat in luren?

Är detta regel eller undantag? Hur stor är chansen att man råkar ut för någon nitisk jävel som rent utav vägrar?

Mvh, Cyn1c.
Citera
2009-02-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyn1c
Två frågor bara:
Fungerar det även att komma in dagen efter att man lämnat in luren?

Är detta regel eller undantag? Hur stor är chansen att man råkar ut för någon nitisk jävel som rent utav vägrar?

Mvh, Cyn1c.

Det är ingen regel, men den tillämpas nästan varje gång vi har ett försäkrings ärende.

Är han nitisk så är det bara att vara arg och frustrerad och total vägra något annat. Kunden har alltid rätt, dem inte orkar bara inte extra arbetat som man måste göra (ringa försäkringsbolaget) men var snäll och trevlig, berätta att du inte gillade telefonen och så kommer det gå hur bra som helst

mvh
Citera
2009-02-22, 00:03
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaGG3
Det är ingen regel, men den tillämpas nästan varje gång vi har ett försäkrings ärende.

Är han nitisk så är det bara att vara arg och frustrerad och total vägra något annat. Kunden har alltid rätt, dem inte orkar bara inte extra arbetat som man måste göra (ringa försäkringsbolaget) men var snäll och trevlig, berätta att du inte gillade telefonen och så kommer det gå hur bra som helst

mvh

Ehhh.. Kan du ta det där en gång till? Ska han vara arg och frustrerad eller snäll och trevlig?
Citera
2009-02-22, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ehhh.. Kan du ta det där en gång till? Ska han vara arg och frustrerad eller snäll och trevlig?

Är försäljare arg och nitisk och vägrar så ska han vara arg och frustrerad. I annat fall snäll och trevlig
Citera
2009-02-24, 16:42
Medlem
Jag gick in och pratade med snubben i affären idag och fick numret.
Ringde till försäkringsbolaget och snackade lite ang. annan modell och fick höra att de skulle kolla runt på olika ersättningsmodeller till min telefon, uppdaterar tråden när jag skall hämta ut min nya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in