• 1
  • 2
2009-02-21, 16:02
Medlem
Metalfevers avatar
Hejsan
Finns det något sätt att dölja en viss mapp på datorn men man att man ser alla andra dolda mappar?
Citera
2009-02-21, 16:19
Medlem
Flatroms avatar
Du kan ju döpa en mapp till ett "osynligt" namn och sedan välja en ikon som också är osynlig. Då syns den inte mer än om du stryker över den.
Citera
2009-02-21, 16:23
Medlem
The-Hallows avatar
egenskaper på mappen, och så finns det en box du kan bocka i "Dold" heter den boxen. så kommer den vara dold, och om du vill se den är det bara att gå in på verktyg sedan mappalternativ och sedan visning, och till slut visa dolda mappar
Citera
2009-02-21, 18:47
Medlem
Carleoneyähs avatar
Högerklicka på mappen -> Egenskaper -> kryssa i "dold" -> sen okej..
Om du vill få den synlig igen trycker du på verktyg i samma mapp som mappen ligger i (), sen visning sen "visa dolda filer och mappar".
Citera
2009-02-23, 19:11
Medlem
Metalfevers avatar
Grejen är att jag vill se alla dolda mappar förutom en viss mapp som ändå inte syns. Går det?
Citera
2009-02-23, 19:14
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metalfever
Grejen är att jag vill se alla dolda mappar förutom en viss mapp som ändå inte syns. Går det?

Nix, det går inte att göra mappar "dubbel"-dolda genom att använda dölja-funktionen i Windows.

Det enda som möjligtvis skulle kunna fungera är det sättet som Flatrom beskriver, men det verkar rätt bökigt.

Om det nu är så att du inte vill att andra användare ska komma åt din mapp (om det är det du är rädd för) så kanske du skulle fundera på att kryptera den istället med något krypteringsverktyg?
Citera
2009-02-23, 19:38
Medlem
dobbelinas avatar
http://www.winvistaclub.com/forum/wi...-vista-xp.html
Citera
2009-02-24, 02:49
Medlem
PNISÄNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
http://www.winvistaclub.com/forum/wi...-vista-xp.html

Nja. Den varianten är ju samma grej, fast en gång till. Använd Free Hide Folder i stället.
Citera
2009-02-24, 08:04
Medlem
jastors avatar
Skulle väl nästan behöva nån hide folder som krypterar innehållet dessutom?

Finns ju typ:
http://www.hide-folder.com/
Citera
2009-02-25, 08:17
Medlem
Flatroms avatar
Kan posta ett gammalt bat. skript som du använder för att ta fram mappen/ta bort mappen med lösenord =)
Fel lösen och mappen vägrar att visa sig. Dock kan man läsa lösenordet i .bat filen, lol
Citera
2009-02-25, 12:41
Medlem
en ide kan ju vara att kryptera mappen, den synns men är ju skyddad från att se innehållet i den.
Citera
2009-05-17, 16:20
Bannlyst
Jag minns att man in win2k kunde sätta rättigheter på mappar och allt, vilka användare som fick göra vad osv.. super bra tycker jag, varför är det borta i XP???
Går det inte att göra liknande i xp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in