Hej,
jag vill starta ett medianätverk mellan min laptop och mitt Playstation 3. Jag har försökt både i delningscenter och i TVersity. Det fungerar emellertid inte. Mitt PS3 kan inte hitta mitt nätverk utan bara andra nätverk.
Finns det något bra program som skulle kunna hjälpa mig att skapa ett nätverk?
Jag försökte dela via media player men får upp detta meddelande då jag startar windows programmet:
Mediedelning är inaktiverat, antingen på grund av att delningstjänsten inte körs eller för att brandväggsinställningarna har ändrats. Kontrollera delningsinställningarna och starta sedan om delningen.
Jag har gått igenom mina inställningar (har ingen brandvägg så jag har inte kunnat titta de inställningarna). allt verkar som det ska. delning till allt och alla utan lösenord. Vad kan det vara jag inte har ändrat?
Jag har mer eller mindre gått igenom alla inställningar. Måste jag ha en rauter för att sätta upp nätverket? eller räcker det med att öppna ett nätverk från datorn?
(jag har inte ingen vanlig rauter (använder sladd för Internet))
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!