2009-02-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Det enda rån som "olof" blivit gripen för i skogarna som skrivs är efter mordet på polismanen Ragnar Sandahl i Nyköping 1966 då tog dom olof i skogarna där, med hans flickvän, i och med att han skulle ge henne en ring med ett konstigt namn på, ett skott gick av, Gunnar tog dom i vidkärr? i en lägenhet tilhörande hans syrras kille, det är det enda han gjort i gbg åt det hållet.

grips en ljum, vacker sensommarkväll i Grimmaredsskogen i Västra Frölunda. Polisen har riggat gripandet noga. De har räknat ut att Clark inte kommer att kunna låta bli att ringa sin 20-åriga flickvän.Via telefonavlyssning får de reda på att de ska träffas vid en särskild bergsklack i Grimmaredsskogen.Spaningsledaren Erik Palmertz följer dramat med en kikare från ett höghus med utsikt över platsen.Clark kommer sent till mötet.Allt verkar lugnt, det enda som syns är två orienterare som springer i cirklar, allt närmare dem. Erik Palmertz har beslutat sig för att vänta tills flickan och Clark skilts åt.

står det på http://www.monaper.se/clarkolofsson1.htm
Citera
2009-02-25, 00:29
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinceKey
Haha Boffar-Bengt va en fin kille, han och Ramon sprang runt med thinnertrasor runt käften även i slutet på 80 talet. Jag har hört att Bengt bor i skåne men det har jag svårt att tro. Tror inte han lever, vet du nåt om det?
haha, min farsa växte upp i högsbo höjd och har berättat om sniffar-ramon. det var han eller nån annan hjälte som tydligen hade klättrat upp på en hög skorssten en gång så brandkåren fick komma. tråden handlar iofs om hisingen men jag kan bara tillägga att högsbo höjd tydligen var en av de få platser i götet där limmsniffning fortfarande var utbrett in på 90-talet. tydligen sniffar en del mellanstadie-kids där än idag
Citera
2009-02-25, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BULTA
Jack Lindau såg jag på Palace för ca 5år sen...känner inte han.. men en av killarna som han va ute med den kvällen kände jag från förr...
Det verkade rätt stort för många...snacket gick direkt "Jack Lindau är här visk visk etc."

Han är lite före min tid men man har hört en del om honom från dom som är lite äldre.
Jobbar ihop med en kille nu som också heter Jack(50+)....stod i dörren i stan i många år...han brukar berätta att J.L va giftig.. men att ska ha åkt på stryk av 2 engelsmän riktigt ordentligt vid nått tillfälle...

Jag va ute å cykla här(blanda ihop 2historier )...pratade med min kamrat idag och han ska ha fått stryk av två dörrvakter på ett ställe...den ene skulle varit judo-kille och ihop med Ingmar Johanssons dotter på den tiden.......shit the same...förre min tid som sagt.
Citera
2009-02-27, 01:35
Medlem
Doorvakts!

Ja dörrvakter har ju präglat Göteborgs krogliv i många sekler! Borde fan ta och starta en speciell tråd om dem faktiskt! Det har ju funnits en del bra gubbar och ungefär likamånga rötägg!

Citat:
Jag va ute å cykla här(blanda ihop 2historier )...pratade med min kamrat idag och han ska ha fått stryk av två dörrvakter på ett ställe...den ene skulle varit judo-kille och ihop med Ingmar Johanssons dotter på den tiden.......shit the same...förre min tid som sagt.
Citera
2011-04-30, 17:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jack Lindau såg jag på Palace för ca 5år sen...känner inte han.. men en av killarna som han va ute med den kvällen kände jag från förr...
Det verkade rätt stort för många...snacket gick direkt "Jack Lindau är här visk visk etc."

Han är lite före min tid men man har hört en del om honom från dom som är lite äldre.
Jobbar ihop med en kille nu som också heter Jack(50+)....stod i dörren i stan i många år...han brukar berätta att J.L va giftig.. men att ska ha åkt på stryk av 2 engelsmän riktigt ordentligt vid nått tillfälle...

Det stämmer inte kan jag säga och det enda JL va ute för är just Hawks mc och lyset som släcktes ner och han blev knivhuggen i mörkret för det va väl enda chansen att plocka honom.
Sen tror jag inte det är fler som lyckats med att slå ner honom.
Dörrvakt på Stenungsbaden ett tag va han då han bodde där uppe.
Det stod om honom i någon blaska på den tiden som Sveriges farligaste man.

Har inte hört att han varit på något psyke heller för den delen och det borde man faktiskt ha hört en del om i så fall. Så nej det bör vara rykten.
Jack har väl varit en del i hamnen dom sista åren och spekulerat i olika firmor där.
JL är född på Hisingen och uppvuxen i kvillebäcken.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-30 kl. 17:39.
Citera
2011-05-01, 16:58
Medlem
Dinpappasfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Det är ju svårt att sia om så här i efterhand... men det är en jävla väg från Slättadamm till Majorna. Så Toleredsskolan eller Bjurslätt hade nog varit troligare!

Jag har fått höra av en äldre släkting som bodde i Majorna under sin ungdom att Clark ska ha ingått i hans kompiskrets och umgåtts och hängt mycket i området. Vet inte om han bodde där.

Men Clark bodde väl i Södra Biskopsgården också? Väderlekstorget..
Citera
2011-05-01, 21:45
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappasfru
Jag har fått höra av en äldre släkting som bodde i Majorna under sin ungdom att Clark ska ha ingått i hans kompiskrets och umgåtts och hängt mycket i området. Vet inte om han bodde där.

Men Clark bodde väl i Södra Biskopsgården också? Väderlekstorget..

1970 var han i alla fall folkbokförd på Köldgatan 6 enligt SVB 1970
Citera
2011-05-01, 22:47
Medlem
Svartenbrandt bodde också på Hisingen som barn, någonstans vid tolered tror jag
Citera
2011-05-13, 20:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
1970 var han i alla fall folkbokförd på Köldgatan 6 enligt SVB 1970

Köldgatan är Biskopsgården.
Ja och 1980 på Vattenledningsvägen i Hägersten tillsammans med Mar**jke L***se J*s** Olfsson född 1956.
Han har även vuxit upp i slätta damm på Hisingen.

Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ja jack lindau är ett kapitel för sig, höll på bli mulad på Hawks när dom släckte lyset och högg han, men hann med en taxi till sjukan. Slog om för han började gå på vitt och det passade sig inte med en som xxx bägge kampsportare, slog ner folk här och där, han var ju inte liten precis jack, var med han ioch langa brännvin, öppnade dom ej dörren i kville slog han den mitt i tu, till allas tysnad.
Hamnade på psyk och kirrade väl upp sig av gamla kamrater, bodde i stenungsund, vet inte nu hur och var han är, samt hur det är med han!

Fel information är aldrig bra .
Vet inte vad du svamlar om i olika trådar men inte stämmer det.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-05-13 kl. 20:22.
Citera
2011-07-08, 01:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Kjell klubban Karlsson kan man se här då han tävlar i Kyokushin Karate 2nd World Tournament
1.10-1.30
Kjell va tidigare president för Kvillebäckens MC då vid brandstationen i Torslanda.
I dag har han det gott och dragit sig utanför stan och pysslar med hästar.
Inte så länge sedan han blev pappa igen.

http://youtu.be/5zzbt-l6NNk
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-07-08 kl. 01:49.
Citera
2011-07-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Köldgatan är Biskopsgården.
Ja och 1980 på Vattenledningsvägen i Hägersten tillsammans med Mar**jke L***se J*s** Olfsson född 1956.
Han har även vuxit upp i slätta damm på Hisingen.
Och 1990 var han folkbokförd på Storholmsbackarna 102 i Skärholmen under sitt nya namn Daniel Demuynck tillsammans med nämnda Marijke och barnen David och Donegal. Fast i själva verket avtjänade han vid denna tid ett fängelsestraff...
Citera
2014-05-30, 11:14
Medlem
snorig har rätt. Clark bodde definitivt inte på pennygången på sjuttiotalet. Är själv uppväxt där och det hade varit ett hot topic om han hade varit där. däremot har jag för mig att att han hade någon anknytning till området runt kaverös eller ruddalen. vilket ledde till att han togs i skogarna där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in