Är det ett så stort problem att någon postar en ny tråd som har avhandlats i en tidigare tråd. Om någon har synpunkter får man ju dennes syn på saken. Och att gå igenom 22 sidors inlägg i " NK-mannen gripen" innan man får posta något som berör NK-mannen tycker jag är för mycket begärt. Jag förstår att du inte vill ändra dig i denna frågan och det är som det är. Men för min del tror jag denna petighet motverkar syftet att få folk att debattera och skriva inlägg.
Jag har under några veckor sett trådar som blivit låsta på grund av att några har skrivit om saker som inte har med trådens ursprungliga rubrik att göra. Hellre än att låsa tråden tycker jag att en moderator snällt men bestämt kan skriva ett inlägg där denne påpekar att tråden håller på att spåra ut ( för min del tycker jag i och för sig att det kan vara roligt med lite överraskande urspårningar då det kan uppkomma nya och intressanta frågeställningar om helt andra saker och ting men det är en annan historia). Förhoppningsvis rättar sig debattörerna in sig i ledet.
Det som jag tyckte var mest löjligt var när någon skrev ett inlägg med rubriken " NK-mannens kompis" och denna tråd blev låst direkt på grund av att de redan fanns så många trådar om mordet. Då har det gått till överdrift med låsningen. Låt folk starta trådar. Om de inte är populära självdör de och om det är många som skriver i dem så är det väl just det som är meningen med ett forum.
Jag har i alla fall tappat lusten att starta nya trådar eftersom jag inte känner mig säker om huruvida en sådan tråd redan startats och avhandlats tidigare i Flashbacks historia. Man vill ju inte få en utskällning av en moderator eller någon annan vän av ordning för att man inte lusläst alla tidigare inlägg. Det är synd denna nya policy för jag tror det påverkar lusten att skriva och debattera - i alla fall är det så för mig.
Men, men, det är inte hela världen. Ni har väl säkert en majoritet av medlemmarna bakom er som tycker att dessa trådlåsningar är från himmelen sänt.