2017-07-31, 16:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Alltid velat testa den klassiskt illgula amerikanska French´s Mustard. Hittade dock bara Heinz Yellow Mustard (denna https://groceries.morrisons.com/webshop/product/Heinz-Yellow-Mustard-New-York-Deli-Style-Mild/324884011) och undrar om någon vet om de är i princip samma senap?
De är inte exakt lika, men ingen jätteskillnad.
Citera
2017-07-31, 17:58
Medlem
mjukmjukares avatar
Heinz Ketchup på burgare och annan mer "riktig" mat som kräver lite mer karaktär.
Felix Ketchup i min barndomsstinna Köttfärsås och OM det ska vara lite sötare, lite barnsligare

Senap är större. Beror helt på till vad den ska användas.
Jonny´s, till burgare
Slotts eller slotts stark till en korv
Möllers senapspulver till Lutfiskens Senapssås
Coleman´s Pulver till Julskinka
Slotts Grova Skånska till Skinkgriljering men även på skinkmackan
Dijon till... så mycket... Stroganoff, dressingar, en bra Dagobertmacka där skinka finns

´
Citera
2017-08-09, 16:36
Medlem
Lys avatar
Jag gillar dijonsenap. Colmans senap är oxa valdigt god. Man behöver bara lite, men det ger så mycket smak.
Citera
2017-08-11, 17:09
Medlem
Frogfoots avatar
Min senaste favoritketchup är Heinz, den med mindre socker och salt. För krämig senap väljer jag alltid Mailles Dijonnaise, tyvärr är det bara vissa affärer som saluför den. Colman's senapspulver är också bra. Helt på andra sidan "smakskalan" från Dijonnaisen.
Citera
2017-08-12, 01:35
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhreakaliS
Enda ketchupen som är god är Heinz!

Heinz ska väl ha GMO i sina råvaror .. har jag för mig.

Nåja ! ... jag äter inte ketchup, men däremot ganska mycket senap till en dill fisksås.

Slotts, eller Jonnys ekologiska är bra alternativ tycker jag.
Apotekets är JÄTTEGOD men tyvärr ganska så dyr, ( köper den ändå )
Citera
2017-08-12, 01:45
Medlem
Höjas avatar
Bästa ketchup är utan tvekan Bähncke ketchup.

Som senap beror det helt på vad jag ska ha den till, dijonsenap till grytor och röror, i lagad mat.
Ska jag ha den till korv eller burgare är jag väldigt förtjust i Västerviks senap.

Till julskinkan är det en senap jag köper på julskyltningen, aldrig tänkt på vad den heter, men enda rätta.
Citera
2017-08-13, 17:56
Medlem
Frogfoots avatar
[quote=Feministerna|61471723]Heinz ska väl ha GMO i sina råvaror .. har jag för mig.

Spännande! Kan du utveckla det?
Citera
2017-08-17, 16:59
Medlem
irrblosss avatar
Testade Lidls egna ketchup idag, Kania heter märket och de skröt om att de var bäst i någon test. Måste erkänna att den faktiskt var riktigt god, smakade inte plastigt och blaskigt som vissa ketchups gör. Fyllig och ganska välkryddad utan att vara het, och ganska mycket syra från vinäger utan att bli för stickigt. Är nog min nya favorit när det kommer till "neutrala" ketchups, annars är Hot Headz Chipotle fortfarande favorit.
Citera
2017-08-21, 21:08
Medlem
BrianGriffins avatar
Får nog säga tvärtom om Lidls Kania ketchup. Kostade 10kr och förstod att detta inte kommer vara bra, men f*n, jag har ingen ketchup hemma och orkar inte åka in till en annan butik.
Den var inte äcklig, men den var inte bra i heller.
Citera
2017-10-27, 17:58
Medlem
Elementarts avatar
Vad tycker ni om French's Classic Yellow senap? Funderar på att pröva den nu när min senap börjar ta slut.
Citera
2017-10-27, 18:24
Medlem
Tycker att alla ketchup smakar såpass lika och därför köper jag bara den billigaste. Grejen med ketchup är att den bara är komplement till huvudrätten t.e.x hamburgare. Är hamburgaren god så är den god oavsett med vilken ketchup tycker jag och tvärtom, en dålig hamburgare smakar inte bra oavsett vllken dyr ketchup man häller på den.
Citera
2017-10-27, 20:42
Medlem
Gillar inte söt senap, så dijon (i viss matlagning) och Colman's (som tillbehör) är det som gäller. Finns det andra smakrika/starka senapssorter utan sötma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in