Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Jaha, och utan att läst hela tråden så är du härmed nominerad till priset för att vara trådens största idiot. Som redan påpekats så verkar du vara helt obildad då du inte känner till att en av våra största moderna skalder gick under namnet Esaias Tegnér och att Torkel Knutsson är en synnerligen prominent gestalt, för att inte säga hjälte, i Sveriges tidiga historia.
.
Idiot för att jag tycker att Torkel är ett hemskt namn, som inte alls faller mig smaken? Precis som inte Styrbjörn heller gör det. Esaias är vackert och det påpekade jag i två inlägg efteråt. Så dra inga slutsatser innan du dömer någon, om du inte ens orkar läsa två inlägg ner. Det var Torkel som stod i stora bokstäver. Ett namns historia gör inte att jag automatiskt tycker att det är vackert att uttala. Men smaken är som baken.
Citat:
Ursprungligen postat av RedQueen
Det kanske är den där gamla tv-serien Wonder Years?
http://www.imdb.com/title/tt0094582/
Den handlade ju om en pojke som hette Kevin, blev sjukt populär och det var väl en av de första amerikanska ungdomsserier som kom hit på tv?
Tackar. Den serien hade jag glömt bort, men det verkar absolut som en vettig anledning. Även Home Alone I och II hade ju lilla Kevin (Macaulay Culkin) i huvudrollen, dom filmerna var också omåttligt populära.