2008-05-20, 01:44
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Jaha, och utan att läst hela tråden så är du härmed nominerad till priset för att vara trådens största idiot. Som redan påpekats så verkar du vara helt obildad då du inte känner till att en av våra största moderna skalder gick under namnet Esaias Tegnér och att Torkel Knutsson är en synnerligen prominent gestalt, för att inte säga hjälte, i Sveriges tidiga historia.

.

Idiot för att jag tycker att Torkel är ett hemskt namn, som inte alls faller mig smaken? Precis som inte Styrbjörn heller gör det. Esaias är vackert och det påpekade jag i två inlägg efteråt. Så dra inga slutsatser innan du dömer någon, om du inte ens orkar läsa två inlägg ner. Det var Torkel som stod i stora bokstäver. Ett namns historia gör inte att jag automatiskt tycker att det är vackert att uttala. Men smaken är som baken.

Citat:
Ursprungligen postat av RedQueen
Det kanske är den där gamla tv-serien Wonder Years? http://www.imdb.com/title/tt0094582/

Den handlade ju om en pojke som hette Kevin, blev sjukt populär och det var väl en av de första amerikanska ungdomsserier som kom hit på tv?

Tackar. Den serien hade jag glömt bort, men det verkar absolut som en vettig anledning. Även Home Alone I och II hade ju lilla Kevin (Macaulay Culkin) i huvudrollen, dom filmerna var också omåttligt populära.
Senast redigerad av wonderland 2008-05-20 kl. 01:59.
Citera
2008-05-20, 01:45
Medlem
Mclarengbgs avatar
Vad hände med den här grejen med att läsa igenom tråden, eller i fall de senaste svaren, innan man själv svarar? Varannan person som har svarat i den här tråden har ju skrivit pojknamn som slutar på -y.
Citera
2008-05-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Idiot för att jag tycker att Torkel är ett hemskt namn, som inte alls faller mig smaken?
Idiot för att du helt saknar historisk bevandring och blandar in Torkel och Esaias i en tråd för WT-namn.

Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Han kunde inte stava till det men han syftade naturligtivs på namnet Caroline.
Hävdade jag att han inte åsyftade det namnet? Jag angav den feminina ursprungsformen.
Citera
2008-05-20, 14:42
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Idiot för att du helt saknar historisk bevandring och blandar in Torkel och Esaias i en tråd för WT-namn.

Hävdade jag att han inte åsyftade det namnet? Jag angav den feminina ursprungsformen.

Visste inte man kunde bli så upprörd över att man tycker namnet Torkel är fult. Du övertolkar, jag har aldrig sagt att Torkel är ett WT-trash namn. Det var ett OT-inlägg. Och det här blev ännu mera OT. Jag vet vilka dessa historiska personer och andra är, bl.a. genom Melodikrysset och Herman Lindkvist, och att jag har utbildat mig. Tack för diskussionen.
Senast redigerad av wonderland 2008-05-20 kl. 14:46.
Citera
2008-10-13, 11:18
Medlem
Kevin (Linda Rosings barn)

William (Hanna Graafs son)

Liam

Lancelot (Magdalena Graafs son)

Varför väljer de sådana här namn?
Det känns inte långsökt att blonda damer med silikoninlägg lyckas bekräfta fördomar. Hur gör dom? Är det för att de inte har något intresse av att engagera sig i kulturella frågor som de trillar dit?
Citera
2008-10-13, 11:28
Medlem
DenLedes avatar
Angelique känns som ett sunkigt förnamn.

Smaka på namnet "Angelique Karlsson".

Sen vet jag finnar som döper sina barn med engelska namn såsom Mike, Joe osv. Givetvis med finskt uttal.
Citera
2008-10-13, 11:35
Medlem
Jag vet inte om jag har haft otur, men jag har minsann aldrig träffat på någon smart Linda. För mig är det namnet synonymt med en blondin med stora pattar och liten hjärna.

Jag får dåliga minnen från högstadiet och gymnasiet varje gång jag hör det namnet.
Citera
2008-11-14, 02:16
Medlem
funeralmasters avatar
Vad som är "fel" definieras utifrån den grupp som INTE döper sina barn till wt-liknande namn...
så det är alltså inget som vissa välmenande skribenter på flashback kan påverka.

Det går inte att definiera de "bättre" nammvalen om man tillhör en underpriviligerad grupp.
Sådant är tyvärr vårt samhälle.
Men det e sant att desto mindre amerikanskt/anglosaxist ett namn är... ,desto mindre nutida, desto bättre är det!!
Citera
2008-11-14, 02:26
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Han kunde inte stava till det men han syftade naturligtivs på namnet Caroline.

Måste också säga tyvärr till Azrail, har bara träffat puckon/WTn som heter Kim. Du kanske är undantaget som bekräftar regeln?
Både män och kvinnor som heter Kim?
Citera
2008-11-14, 03:29
Medlem
LéKrisss avatar
Hörde i förbifarten att det var någon som lyckats med bedriften att kombinera Engla och Tindra med resultatet "Tingla". Men det funkar säkert skitbra i den miljö männskan kommer leva och när hon ska bli uppvaktad av Lemmy.
Citera
2008-11-14, 05:29
Avslutad
"Metallica" - som ett par lyckades döpa sin dotter till.

Det är nog det ultimata white trash-namnet (och nej jag vill inte höra några ordlekar baserade på "trash" nu, jag hatar genren).

Bandet Metallica innehåller slödder (speciellt den äckliga danskdvärgen), deras fans är slödder, paret är slödder, och lille Metallica kommer att bli ett slödder.
Senast redigerad av EnslaveThemAll! 2008-11-14 kl. 05:31.
Citera
2008-11-14, 07:16
Medlem
firstclassriots avatar
Börje, Leif, Bosse, Åke, Stoffe, Ebbe, Arne, Ragnar (kanske mer "jag bor på landet" namn men bönder är fan lite wt iallafall de flesta.

Nicole, Elena, Sanna (gamla klasskamrater till mig som alla var väldigt wt)

Kim när nog ultimata wt namnet dock som någon skrev här uppe. Tvåkönat namn och det kvittar vilket kön man tillhör. Alla som heter Kim verkar dumma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in