2007-04-04, 08:20
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon3
Engelskspråkiga har uppenbarligen vissa problem att uttala Knut
Ja, och det är därför Knut den store, son till Sven Tveskägg och kung över Danmark och England, brukar kallas Canute i England. Betydligt lättare att uttala när man skjuter in en vokal.
Citera
2007-04-04, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Citat:
Engelskspråkiga har uppenbarligen vissa problem att uttala Knut
Ja, och det är därför Knut den store, son till Sven Tveskägg och kung över Danmark och England, brukar kallas Canute i England. Betydligt lättare att uttala när man skjuter in en vokal.
Det har väl sin förklaring i att k:et i ord som börjar på kn- alltid är stumt: knight, knack, knee, knock, know osv.
Citera
2007-04-04, 20:00
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulort
Nicole

Varför är Nicole ett WT-namn?

Ett rätt vanligt namn utanför Sverige enligt min uppfattning, dessutom ett sött namn.
Citera
2007-04-04, 20:03
Medlem
Såg idag i tidningen: Zeb
Citera
2007-04-05, 00:12
Bannlyst
Citat:
Jag tyckte bara att det var en serve som frestade till ett mångtydigt svar.
Kanske var frågan en balansakt på slak lina mellan självironi och galghumor.
Sanningen att säga tycker jag inte att konceptet WT har något värde.

-----
Av en tillfällighet kom jag att titta på ett resereportage där Bob Geldof reste
i Afrika och visade med vilken undermålig materiell standard folket lever där,
trots att de levererar råmaterial till västs lönsamma distribution av kolabönor
och choklad.

Till saken: Bob Geldof och hans dåvarande fru har namngett sina döttrar
1. Fifi Trixibelle
2. Peaches Honeyblossom Michelle Charlotte Angel Vanessa
3. Pixie

Ville bara nämna det för att det är en skön stajl. (Källa Wikipedia.)

ja just det ja, dom namnen minns jag att han har på sina barn! Han var upprörd över att dom läste orgasm- och sexsaker i sina tjejtidningar i och med att dom kunde bli uttnyttjade! Bra gjort av honom!
Citera
2007-04-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Varför är Nicole ett WT-namn?

Ett rätt vanligt namn utanför Sverige enligt min uppfattning, dessutom ett sött namn.

Det är inget fel på Nicole i rätt land, men den som döper sin dotter till det i Sverige tillsammans med Jonsson eller Stenlund saknar totalt språkkänsla o är alltså WT. Jacqueline Lundgren? Vanessa Karlsson? Stephanie Andersson? Kevin Larsson? NEEEEEEJJJJ!!!!!
Citera
2007-04-06, 11:35
Medlem
Den nya WT-namnen har en egen profil (Kevin, Jack, Casper, Melissa, Jasmine, Angelina osv..)

Jag har en tanke...

De nya vardagsnamnen har dock samma namn som föräldrarnas generation, fast överklass. Alltså överklassnamnen slutet på 70-talet och början på 80-talet har nu blivit de vanliga namnen. Man också kalla dom för "Stockholmsnamn", ingen hette "Ebba" på landsbygden när jag växte upp (född skiftet 70-tal / 80-tal, där ungarna hette Mikael, Daniel, Erik, David...)

Ex-överklass, numera vardagsnamn: T.ex Filip, Filippa, Wilma, William, Ludvig.

Namnstatistik:
http://www.scb.se/templates/Product____30895.asp
Citera
2007-04-06, 20:52
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulort
Det är inget fel på Nicole i rätt land, men den som döper sin dotter till det i Sverige tillsammans med Jonsson eller Stenlund saknar totalt språkkänsla o är alltså WT. Jacqueline Lundgren? Vanessa Karlsson? Stephanie Andersson? Kevin Larsson? NEEEEEEJJJJ!!!!!

Fast vad ska man ge dem för namn då som inte är fel eller WT?

John Jonsson? Lars Lundgren? (Lars=Lasse Lundgren, hur töntigt är inte det? och WT varning), Andersson måste vara nåt svenskt Albin kanske?

Man får alltså bara ge barnen annorlunda namn om man själv har ett annorlunda efternamn som du ser det?

Du och flera med dig är nog inte på det klara med att internationella namn kan vara en fördel?

Om man har varit utanför Sverige ett tag, som jag har, får man lite mer perspektiv på verkligheten och ni som bestämmer vad som är WT och inte, jag är ledsen men se er om lite grann och fundera över var ni lägger era bedömningar.

De som bedömer folk efter namn är riktigt WT enligt min mening, utan att se vad personen är så dömer ni ut dem, det är WT enligt min mening, det finns nån som är sämre än mig han heter, Jimmy Johansson, så WT, sämre än mig.

Jo, tja, hallo, nu snackar vi WT och du heter typ Daniel eller hur?

Citera
2007-04-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Fast vad ska man ge dem för namn då som inte är fel eller WT?

John Jonsson? Lars Lundgren? (Lars=Lasse Lundgren, hur töntigt är inte det? och WT varning), Andersson måste vara nåt svenskt Albin kanske?

Man får alltså bara ge barnen annorlunda namn om man själv har ett annorlunda efternamn som du ser det?

Du och flera med dig är nog inte på det klara med att internationella namn kan vara en fördel?

Om man har varit utanför Sverige ett tag, som jag har, får man lite mer perspektiv på verkligheten och ni som bestämmer vad som är WT och inte, jag är ledsen men se er om lite grann och fundera över var ni lägger era bedömningar.

De som bedömer folk efter namn är riktigt WT enligt min mening, utan att se vad personen är så dömer ni ut dem, det är WT enligt min mening, det finns nån som är sämre än mig han heter, Jimmy Johansson, så WT, sämre än mig.

Jo, tja, hallo, nu snackar vi WT och du heter typ Daniel eller hur?

Det känns som om du tar hela grejen på för stort allvar! Visst måste man väl få ha lite kul åt den som på allvar döper sin unge till Melinda-Beatrice Jönsson? KÄNNER du inte att mamma Jönsson vill att hennes ordinära unge ska heta nå't riktigt idol-aktigt o bli programledare? Att kalla de som väljer så'na namn för "White Trash" är naturligtvis elakt och överdrivet, men vad är annars meningen med sådana här länkar? Man måste ju ha något att reta sig på, o vissa saker är mer tacksamma än andra...
Mitt namn? Clark-Romeo såklart!
Citera
2007-04-07, 02:06
Medlem
Kicki!
Citera
2007-04-07, 11:20
Medlem
Kan det optimala WT-namnet vara funnet? Det är i varje fall tveklöst veckans bubblare.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran
Föräldrarna bestämde sig redan under graviditeten.
Blev det en pojke skulle han heta Sean, blev det en flicka skulle hon få namnet Metallica.
Ingen reagerade negativt – inte ens på förlossningen.

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,1038505,00.html

Lyckligtvis blev inte namnet godkänt. Annars hade vi väl hade hundratals Metallicor springade på gatorna om några år. Metallica är ju WT-bandet framför andra WT-band/artister (som Drängarna, Guns 'n' Roses, E-Type, The Corrs, Iron Maiden, Onkel Kånkel och Björn Rosenström).

Bonuslänk, WT i sin prydno: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1027621,00.html
Citera
2007-04-07, 23:20
Medlem
Upofs avatar
Från januari 2007:

Citat:
Ursprungligen postat av Upof
Känner en Kenta, vilket för mig är det ultimata WT-namnet

Citat:
Ursprungligen postat av Upof
Dock är Nathan mycket Non-WT.

I svensk morsas (helst med röksprucken röst) version på Coop tisdag kl 13:42, kan jag dock föreställa mig att "NAAATAN!" blir komiskt.

För satan i gatan, Natan!

Försöker hitta den perfekta WT-feminina versionen av Kenta, men det är inte lika solklart.

*grubblar vidare*

OK, dålig stil att citera sig själv, men bara för att ge er en inblick i att jag faktiskt HAR grubblat, och - tadam - HITTAT "Kentas" brud.

Äntligen...

VAJLETT, naturligtvis!!

SÅ - presenterar (inte så) stolt;

KENTA och VAJLETT som det ultimata WT-paret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in