Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-20, 13:39
Bannlyst
Hejsan.. Jag försöker göra en .bat fil som tar bort en mapp.. Typ C:\Program lr något..

Jag har testat

deltree/y c:\program
----------------------
echo off
del > c:\program
------------------------
deltree c:\program
-------------------------
delete c:\program
-------------------------

Inget av dom funkar XD Kan någon av er hjälpa mig ?

Tänkte också fråga om hur man gör ngt program lr något kommando/kod i ett .txt dokument som resettar BIOS eller gör det jobbigt i BIOS om ni förstår.

Tacksam för svar.
Citera
2009-02-20, 14:07
Medlem
micaeles avatar
Kommandot deltree finns inte längre i kommandoprompten. Men samma effekt uppnås genom RD /S /Q.
Och BIOS leker du inte med utan att ha väldigt bra kunskaper och insikt i programmering och datorstruktur. Men den som söker runt på Google kan hitta det mesta...
Citera
2009-02-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Kommandot deltree finns inte längre i kommandoprompten. Men samma effekt uppnås genom RD /S /Q.
Och BIOS leker du inte med utan att ha väldigt bra kunskaper och insikt i programmering och datorstruktur. Men den som söker runt på Google kan hitta det mesta...

I och med att han vill skada någons dator behöver han ju inte mycket kunskap innan han går in i bios o lever loppan. Däremot blir det nog väldigt svårt för honom att skada bios från en .txt fil i windows.
Citera
2009-02-20, 14:37
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
I och med att han vill skada någons dator behöver han ju inte mycket kunskap innan han går in i bios o lever loppan. Däremot blir det nog väldigt svårt för honom att skada bios från en .txt fil i windows.
Enligt TS inlägg handlar det inte om att gå in i BIOS och leva loppan, utan att skapa en .txt-fil eller ett program som leker runt. Och det är en helt annan sak.
Citera
2009-02-20, 19:03
Medlem
dobbelinas avatar
Ladda ner en bios update, och boota från diskett/CD och börja updaten.
Mitt i updaten (50% typ),stäng av datorn med huvudström brytaren.

Efter det får man garanterat "jobbigt i BIOS"
Citera
2009-02-20, 19:04
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Efter det får man garanterat "jobbigt i BIOS"
Vilket BIOS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera