2009-02-20, 12:28
Bannlyst
Jag har registrerat mitt cv såsom tusentals andra på exempelvis Manpower, det känns som man är en i mängden, skall man besöka de olika bemanningsföretagen vid kontoret och vara på de?

Vissa bemanningsföretag är enbart inriktade på studenter? Är de stenhårda på det?

Skulle även vara snällt om ni listade de bemanningsföretag som finns i Göteborg.
Citera
2009-02-20, 12:57
Medlem
Hudsalvas avatar
Jag fick jobb på ett mindre bemanningsföretag genom att gå dit och göra en intresseanmälan. Men det var 2007 och då var det lite enklare att få jobb, även för den utan erfarenheter och utbildning.

Listan här under kan säkert kompletteras, men det är en bra start åtminstonde!
Bemanningsföretag i göteborg:
Bergums Allservice -
Hantverkspoolen i Göteborg - hyrab.eu
Proffice Sverige - proffice.se
Manpower - manpower.se
Uniflex - uniflex.se
Lernia - lernia.se
Plus4You - plus4you.se
Academic Work Sweden - academicwork.se
VårdExtra - vardextra.se
Add-Logistics - add-logistics.se
Polstjärnans Personalkraft -
Ofelia Vård -
Sventagården - sventagarden.se
Elan IT Resource - elanit.se
Vikariepoolen - vikariepoolen.se
LZ Gruppen - lzgruppen.se
IT-Resurs CNC - itresurs.com
IMW Personal Ringön -
Storesupport - storesupport.nu
Robus Byggbemanning - robus.se
Bahusia Personalförmedling - bahusia.se
Kontorsfixarna Väst -
Ofelia utbildning & friskvård - ofelia.se
Citera
2009-02-20, 15:47
Medlem
Panchreas avatar
Jag fick jobb på Manpower Student som det kom att kallas 6 månader senare genom att göra något skitlöjligt IQ-test på deras hemsida. Sen ringde de upp och jag fick gå på en intervju och tydligen så gick den bra.
Citera
2009-02-20, 16:30
Medlem
Jag har arbetat på 3 bemanningsföretag och varit erbjuden jobb på ett fjärde men tackade nej.

Academic Work: Fick göra ett snabbhetstest i siffersättning på internet, sedan ringde de mig och jag fick komma på arbetsintervju och sedan var det klart. Väldigt bra bemanningsföretag enligt mig!

Manpower Student: Skrev ett sjuhelsikes brev till en ansvarig på Manpower Student och frågade efter jobb inom lager/truck och efter ett samtal till dem så fick jag komma på intervju och också få ett jobb som lagerarbetare. Relativt bra företag, dock lite stort så de bryr sig inte så mycket om sina anställda som små bemanningsföretag gör.

Framtiden: Gjorde en intresseanmälan på internet och fick några veckor senare ett samtal om att jag skulle komma på intervju. Fick jobbet dagen efter. De var väldigt stressade om att hitta någon som kunde köra truck Märktes att Framtiden var ett relativt nytt bemanningsföretag. De hade ingen registrering av arbetade timmar på internet, de hade inte superbra kontakt med företagen. Men med oss som jobbade var kontakten mycket bättre.

Lernia: Reggade mitt CV och sökte jobb som lagerarbetare. Var även där på öppet hus. Fick senare ett samtal om arbetsintervju och så fick jag ett jobb. Tackade dock nej för att jag fick ett jobb på Framtiden samtidigt. Är som Manpower, lite halvbra.'

Så jag skulle vilja tipsa dig om att ligga på... Skicka mail, ring och fråga massa frågor om jobbet. Fråga om de sett ditt CV osv osv. Visa att du kan mycket om bemanningsföretaget och eventuellt det företaget du ska arbeta hos också. Om du inte kan mycket så ställ många frågor. Då ser de att du är intresserad.
Senast redigerad av NimzaNN 2009-02-20 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in