2009-02-20, 11:29
Medlem
Knilds avatar
Tjenare!
Jag har ett problem. Varje gng jag spelar Counter-Strike:Source s kopplas internetanslutingen bort efter cirka 10 minuter. Efter en cirka tio minuters spelande laggar servern fast och jag fr "Connection Problem". Men detta r inte det enda.... Nr jag stnger av CS:S s ser jag att jag loggats ut ur msn och att det r ett kryss ver ntverksikonen(dvs. ingen anslutning), efter 10 sekunder teransluter den till internet igen.

Hypotes
Jag tror att problemet ligger r att nr jag spelar CS s gr ntverkskortet i idle, eftersom varje gng jag lser datorn och lter den st typ tv timmar och sedan loggar in igen s ser jag att nrverksikonenhar ett kryss p sig, vilket r samma fenomen som med Counter-strike problemet.

Jag har
* Uppdaterat Drivisar
* Uppdaterat Steam
* Formaterar om flertal gnger.
* ndrat Energisparningsinstllningarna i kontrollpanelen.

Specifikationer:
Operativsystem - Microsoft Windows Vista Home Premium
OS Servicepaket - Service Pack 1
Systemminne - 3072 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
Moderkortschipset - nVIDIA nForce 650i Ultra
Grafikkort - NVIDIA GeForce 8800 GTS (640 MB)
Ljudkort - Realtek ALC888/1200 @ Creative CA20K1 X-Fi Xtreme Fidelity Audio Processor
Hrddisk - Massor
Bredband- Bredbandsbolagets Adsl 24 Mbit. Se lnk nedan.
BitTorrentklient- uTorrent 1.8.1
Skerhet - Eset NOD32 Anti-virus, COMDO Firewall.
Wlan - USB-Wlan Kor.

Jag har haft dessa modem:
1. http://www.bredbandsbolaget.se/wps/p...rivat/bredband
2. Comhem Modem(Telefoni, Tv, Bredband, allt i ett.)

S hr ser det ut:
Frsta Telefonjacket--------->Modem(Bredbandsbolaget och/eller comhem) |-|-|-|-|-|-|-|->Min Dator

Trdanslutning
-------------

Trdlsanslutning
|-|-|-|-|-|-|-|

Jag har samma problem med bda!

Min Frga:
Hur Gr jag s att jag kan spela CS oavbrutet?

Tack, Knild
Citera
2009-02-20, 11:43
Medlem
martiness avatar
HAr du gtt in i Enhetshanteraren letat upp ntverkskortet dr och tagit bort energisparlget dr?
Citera
2009-02-20, 12:09
Medlem
Dumt att frga kanske. Men har du provat att bara stnga av internet utrustningen och vntat kanske runt 1 timme och sedan startat igen? Har i alla fall hjlp mig ett antal gnger
Citera
2009-02-20, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slyed
Dumt att frga kanske. Men har du provat att bara stnga av internet utrustningen och vntat kanske runt 1 timme och sedan startat igen? Har i alla fall hjlp mig ett antal gnger
Egentligen ska det i ditt vall rcka med ryck ut el sladden till modemet i 10-20 sekunder.

Jag stnger av hela ntverket (Datorerna, router, modemet). Efter 10-20 sekunder stter jag in el sladden till modemet vntar tills den startat frdigt. Sedan routern (vntar tills den r frdig) och till slut startar jag datorn igen.

Lser inte problemet men du ska inte behva vnta i 1 timme fr att vara igng igen.

Edit:
Hur r du sker p att du inte anvnder trdlst nr du spelar? Har hrt att det r en dlig ide att anvnda den i vissa lgen nr det krvs bra anslutning.

Har du provat nr det bara r spelet som anvnder internet och inte det andra du skrev?
Senast redigerad av panpo98 2009-02-20 kl. 12:58.
Citera
2009-02-20, 17:08
Medlem
Knilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
HAr du gtt in i Enhetshanteraren letat upp ntverkskortet dr och tagit bort energisparlget dr?
Ja

Citat:
Ursprungligen postat av slyed

Citat:
Ursprungligen postat av panpo98

Egentligen ska det i ditt vall rcka med ryck ut el sladden till modemet i 10-20 sekunder.

Jag stnger av hela ntverket (Datorerna, router, modemet). Efter 10-20 sekunder stter jag in el sladden till modemet vntar tills den startat frdigt. Sedan routern (vntar tills den r frdig) och till slut startar jag datorn igen.

Lser inte problemet men du ska inte behva vnta i 1 timme fr att vara igng igen.

Edit:
Hur r du sker p att du inte anvnder trdlst nr du spelar? Har hrt att det r en dlig ide att anvnda den i vissa lgen nr det krvs bra anslutning.

Har du provat nr det bara r spelet som anvnder internet och inte det andra du skrev?

Grejjen r att detta bara hnder nr jag ska spela onlinespel, som counter-strike.
Citera
2009-02-20, 17:23
Medlem
Andreasvbs avatar
Testa ett steg mellan varje frsk.
Om det skulle fungera efter sista kan du g omvnd ordning och se om det r en kombination eller om det bara r ett av dem.

1. Stng av Torrent.
2. Kolla instllningar i NOD32 om ngot r instllt som weblsare.
3. Testa inaktivera Comodo FW.

Har du testat med bara kabel?
Citera
2009-02-21, 19:50
Medlem
Knilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Testa ett steg mellan varje frsk.
Om det skulle fungera efter sista kan du g omvnd ordning och se om det r en kombination eller om det bara r ett av dem.

1. Stng av Torrent.
2. Kolla instllningar i NOD32 om ngot r instllt som weblsare.
3. Testa inaktivera Comodo FW.

Har du testat med bara kabel?

Gjort allt fungerar inte. Nej, jag har inte testat kabel.

Knild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in