2009-02-20, 00:21
Medlem
u_n_mes avatar
Undrar om det finns något sätt att förhindra att man kan se de sparade lösenorden som firfox sparar. Känns inte bra att vemsomhelst som sitter vid min dator kan få reda på alla mina password som jag sparat. Jag vill inte behöva rensa lösenorden varje gång jag ska ha fest eller liknande. Kanske något firefoxtilläg eller liknande.
Citera
2009-02-20, 00:25
Medlem
EvilTouchs avatar
Lägg till ett huvudlösenord! Så fort du stängt ner FF-fönstret och öppnat ett nytt måste huvudlösenordet anges för att den ska fylla i/visa lösenorden. Gå in i inställningar och fliken Säkerhet.
Citera
2009-02-20, 00:27
Medlem
När du vet att du ska ha gäster kan du aktivera ett "huvudlösenord". Gör du det måste du skriva in det lösenordet både för att logga in på dina konton och för att se listan med lösenorden.
Citera
2009-02-20, 00:46
Medlem
u_n_mes avatar
ok inte svårare än så.. tack
Citera
2009-02-20, 00:47
Medlem
On fires avatar
Jag kör på ett huvudlösen och ett plugin som gör så att man måste skriva det igen efter en tid man själv valt.
Alltså om din dator bara står, hur länge beror på dig. Efter tex då 3 minuter av oaktivitet så måste du skriva om ditt huvudlösen för annars dyker inga lösenord upp.
Citera
2009-02-20, 00:48
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Jag kör på ett huvudlösen och ett plugin som gör så att man måste skriva det igen efter en tid man själv valt.
Alltså om din dator bara står, hur länge beror på dig. Efter tex då 3 minuter av oaktivitet så måste du skriva om ditt huvudlösen för annars dyker inga lösenord upp.

Vad heter den plugginen?
Citera
2009-02-20, 00:51
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Vad heter den plugginen?

Master Password Timeout
Citera
2009-02-20, 01:34
Medlem
Flashen1961s avatar
Ännu smartare är att följa denna guide http://support.mozilla.com/sv-SE/kb/managing+profiles hur man lägger till profiler så du kan ha t.ex en gästprofil som inte kan se dina lösenord och du slipper skriva in lösenordet varje gång nån annan än du vill surfa på din dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in