2009-02-20, 00:08
Medlem
Ja jag har sökt i forumet, men jag behöver hjälp från grunden hur jag ska koppla En sladd imellan datorn till Tvn. Vad jag har förstått så ska man koppla En sladd ifrån grafikkortet (Jag håller på med det nu men har som sagt fastnat under min process av att få se filmer på TV från datorn.) Och den ska gå till tvn. Jag har satt fast sladden i grafikkortet och i framsidan på tvn i en input som är GUL som sladdänden inputen är En bild med en pil på som det står 3 brevid. sen i mitten är det en sladd som inte sitter fast någonstans. Sen ska man ställa in i inställningarna på TV eller nåt sånt? MITT grafikkort ATI RADEON X1650. TV en Sony 3-4 år gammal.
Citera
2009-02-20, 00:37
Medlem
Luclins avatar
Nu vet jag inte om det ska vara så här för dig, men.
Jag använder mig av en S-video-kabel. I änden som går in i TV'n är det en Scart-kontakt. Du verkar dock ha någon annan koppling.

Sedan kan jag också tillägga att ATI-kort gör att du bara får en svartvit bild (om du inte har nån sorts konverterare på sladden).

Vet inte om det där hjälper men.

Edit: Mer om detta på http://www.alltompc.se/pcakuten/dator-pa-tv.asp
Senast redigerad av Luclin 2009-02-20 kl. 00:52.
Citera
2009-02-20, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luclin
Nu vet jag inte om det ska vara så här för dig, men.
Jag använder mig av en S-video-kabel. I änden som går in i TV'n är det en Scart-kontakt. Du verkar dock ha någon annan koppling.

Sedan kan jag också tillägga att ATI-kort gör att du bara får en svartvit bild (om du inte har nån sorts konverterare på sladden).

Vet inte om det där hjälper men.

Edit: Mer om detta på http://www.alltompc.se/pcakuten/dator-pa-tv.asp

Tackar nu förstog jag, jag ska skaffa en skart kontakt.
Citera
2009-02-20, 01:14
Medlem
Förut på min gamla tv utan HD Så körde jag S-Video kablar. Det var något gamalt ihop plock av kablar som jag hade köpt som i änden som gick in i tv'n vart vanlig scart (röd, vit och gul). Och i andra änden hade jag några kablar till mitt Geeforce (dock inte samma kort som ditt då alltså) som följde med grafikkortet. Detta hela tabrage fungerade som det skulle. Jag hade färg, och ljud och så vidare. Men det var verkligen inte bra.

Sedan köpte jag en ny HD tv som förenklade problemet markant. Jag har en vanlig HDMI kabel som gick in i tv'n och i andra änden en DVI som gick rakt in i datorn. Mitt Geeforce har två ingångar som gör att man kan ha två skärmar väldigt smidigt. Sedan har jag kvar de vita och röda kablarna (som för övrigt är ljudet) som går in i tv'n, sedan i andra änden av den kabeln är det en vanlig hörlurs-hane. vet faktist inte vad dom heter. Men kolla i änden på dina hörlurar till datorn eller iPoden så har du en likadan hane. I vilket fall så har jag en förgrenare i den gröna ingången i ljudkortet Så att jag har både ljud till datorn OCH ljudet som överförs till tv'n när du kör dubbel-skärm med tv'n.

Vet inte alls om du blir nåt klokare av detta svar. Men det är nog det bästa jag kan ge dig i nuläget.
Citera
2009-02-20, 02:23
Medlem
Oddishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luclin
Totalt skitsnack. Det har ingenting med ATI att göra. Googla på t.ex. tv out svart-vit om du vill se några exempel på varför bilden blir svartvit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in