2009-03-03, 22:51
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
De ynkryggarna kunde inte härda ut i kriget och visade inte sitt mod för Hitler tillräckligt. Evig respekt till de Hitlerjugend och SS-soldater som offrade sig för Ledaren, men de patrask som bara gömde sig medan bomberna föll är fan inte något herrefolk. De kunde lika gärna gå under med judarna när de inte stödde Hitler till 100%. Folket borde dött med Hitler, Hitler VAR Tysklands hopp. När han dog borde folket dött med honom och inte levt vidare i denna moderna miserabla värld.

Gå och läs lite historia din förbannade spaghettilirare, och sluta för i helvete att prata om herrefolk, din jävla semitattare.
Komma och prata om hur det tyska folket svek Hitler.
Innan du talar om svek så bör du istället läsa på hur den likgiltiga och tafatta regeringen Hitler inte lyfte särskilt många fingrar för att hjälpa varken civil eller militär personal ur samma knipa som de hade försatt dem i.

Ja lite OT, men även jag är mänsklig.
2009-03-04, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Gå och läs lite historia din förbannade spaghettilirare, och sluta för i helvete att prata om herrefolk, din jävla semitattare.
Komma och prata om hur det tyska folket svek Hitler.
Innan du talar om svek så bör du istället läsa på hur den likgiltiga och tafatta regeringen Hitler inte lyfte särskilt många fingrar för att hjälpa varken civil eller militär personal ur samma knipa som de hade försatt dem i.

Ja lite OT, men även jag är mänsklig.

Nejdå, de dedikerade bara sina hela liv åt att ge tyskarna ett bra liv och ett bra samhälle igen... de svaga fåren i massorna svek eliten mot slutet och i Der Untergang sägs en vettig sak; "Vi valde inte åt tyska folket, tyska folket valde oss, och nu får de sina halsar avskurna".

"Den som inte vill slåss i detta liv av evig kamp förtjänar inte att leva", som Hitler ansåg.

Ad hominem är ju fint också, dock omoget.
2009-03-04, 20:00
Medlem
Jermuks avatar
Även kycklinguppfödaren Himmler valde att kapitulera. Himmler som var den ariska rasen personifierad. Kraftigt byggd. Lång och reslig.

Det är sant att det tyska folket valde Hitler som sin ledare, men de gjorde detta under förhoppningen att han skulle leda dem till storhet och fred, inte till kaos och undergång.

All heder åt Speer som valde att inte fullfölja GröFaZ stolligheter om att spränga hela Tyskland åt h*lvete.
2009-03-04, 20:42
Medlem
Gudfadern_Sthlms avatar
Citat:
Nejdå, de dedikerade bara sina hela liv åt att ge tyskarna ett bra liv och ett bra samhälle igen... de svaga fåren i massorna svek eliten mot slutet och i Der Untergang sägs en vettig sak; "Vi valde inte åt tyska folket, tyska folket valde oss, och nu får de sina halsar avskurna".

"Den som inte vill slåss i detta liv av evig kamp förtjänar inte att leva", som Hitler ansåg.

jag anar viss trollning från din sida...men att ta citat från en spelfilm kanske inte är rätt sätt att bemöta andra i denna diskution.

Om du ser på historien i dess helhet så faller det ovanstående ganska platt.
2009-03-04, 20:49
Medlem
Jermuks avatar
Det föreslogs att GröFaZ skulle åka till Berchtengades för att, med sina trogna soldater, göra detta till en Festung Berchtesgaden.

Hitler borde naturligtvis rest dit. Han hade säkert kunnat göra en större insats därifrån. det hade varit lättare att därifrån hålla kontakten med sina Werewolfförband och att mana på dessa att föra ett gerillakrig bakom ryggen på de allierade.
2009-03-05, 01:51
Medlem
Bluewavess avatar
Citat:

Du talar om ynkryggar, men
jag tror knappast du kan föreställa dig det helvete tyska folket uthärdade
mot slutet av kriget, 17 000 döda i varje vecka hösten -44
10 000 tyskar döda om DAGEN våren –45 civila exkluderat. Men att sätta sig in i detta är svårt om man sitter i en bunker, eller i ditt fall bakom burken.

Och som 503 sa, INGA försök gjordes av regeringen för att rädda undan civilbefolkningen. Och det var aldrig pga resurser ty de enda civilbefolkningen behövde var att bli varskodda i tid. Exempelvis Erich Koch, Gauleiter i Preussen, förbjöd istället civila att fly Königsberg och de som gjorde det skulle skjutas men själv la han benen på ryggen.

Men med din skitretorik så skulle tyska folket gått under?!

En kamp kan pågå på flera olika sätt och behöver inte sluta för att det avses i militär mening.

Its better to live to fight another day
2009-03-05, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewaves
Du talar om ynkryggar, men
jag tror knappast du kan föreställa dig det helvete tyska folket uthärdade
mot slutet av kriget, 17 000 döda i varje vecka hösten -44
10 000 tyskar döda om DAGEN våren –45 civila exkluderat. Men att sätta sig in i detta är svårt om man sitter i en bunker, eller i ditt fall bakom burken.

Och som 503 sa, INGA försök gjordes av regeringen för att rädda undan civilbefolkningen. Och det var aldrig pga resurser ty de enda civilbefolkningen behövde var att bli varskodda i tid. Exempelvis Erich Koch, Gauleiter i Preussen, förbjöd istället civila att fly Königsberg och de som gjorde det skulle skjutas men själv la han benen på ryggen.

Men med din skitretorik så skulle tyska folket gått under?!

En kamp kan pågå på flera olika sätt och behöver inte sluta för att det avses i militär mening.

Its better to live to fight another day

Jag hyser inget medlidande för de dumma massorna. Kan de inte uthärda krig skall de också gå under. De borde offrat sig för deras käre Führer. Hitler var Tyskarnas hopp, utan honom kunde de lika gärna dött ut.

Det var bra att de inte försökte rädda de civila, sådana humanistiska fjanterier kan inte en stark elit-regering hålla på med under brinnande krig.
2009-03-05, 03:11
Medlem
Skäggbiffens avatar
Citat:
Jag hyser inget medlidande för de dumma massorna. Kan de inte uthärda krig skall de också gå under. De borde offrat sig för deras käre Führer. Hitler var Tyskarnas hopp, utan honom kunde de lika gärna dött ut.

Det var bra att de inte försökte rädda de civila, sådana humanistiska fjanterier kan inte en stark elit-regering hålla på med under brinnande krig.

Är du ett troll som försöker få NS att se dåliga ut? Det lyckas dem tillräckligt bra med själva utan att du förvärrar situationen ditt jävla nött.

Hitlers självmord... ja vet vi verkligen om han begick självmord i bunkern?

Visst om det nu inträffade så baseras det hela på vad man tycker om fenomenet självmord.
I min bok så är det ett lite för lätt sätt att slippa undan sin jordavandring och därför var det inte rätt i min mening. Om snubben skulle dömas för brott mot männskligheten eller dylikt? Visst men då kan man samtidigt peka finger på alla andra indirekta fascister som glider runt i kostym.. *host* Amerikat *host* UK *host* osv.
2013-04-30, 22:53
Medlem
Gumpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewaves
Va anser ni om Hitlers självmord? Skulle han gjort nåt annat istället eller var det rätt beslut han tog? Skulle han ha flytt istället?

Låt höra ns sympatisörer, vad anser ni?
Adolf Hitler kände nog det som väldigt fegt att fly från sitt land och lämna sitt folk utan han kämpade intill döden för det. I sitt testamente förklarade Hitler varför han och Eva Braun valde att ta självmord.
Citat:
Kommande generationer skulle inte få lära sig att ledarna flydde från Berlin, utan tvärtom valde att stanna och dö i rikets huvudstad om och när staden föll. I sitt politiska testamente förklarade han:
Jag och min fru väljer döden för att undfly vanäran att tvingas avgå eller kapitulera. Det är vår önskan att kremeras omedelbart vid den plats där jag har utfört den största delen av mitt arbete under de tolv åren jag tjänat mitt folk.

Efter sex år av krig vilket, trots alla motgångar, en dag kommer att gå till historien som den mest ärorika och heroiska manifestation av kamp för sin livsvilja en nation någonsin utkämpat, kan jag inte överge staden som är huvudstad i det tyska riket. Eftersom våra styrkor är för svaga för att motstå fiendens attacker och eftersom vårt motstånd försvagas av individer vilka är lika blinda som de saknar karaktär, önskar jag att dela mitt öde med de miljoner andra som också beslutat att stanna i denna stad. Vidare skall jag inte hamna i fiendens händer som kommer att iscensätta ett nytt spektakel, orkestrerat av judarna, för att underhålla de hysteriska massorna.

Jag har därför beslutat att stanna i Berlin och frivilligt välja döden när jag anser att positionen som Führer och rikskansler inte längre kan upprätthållas. Jag dör med glädje i hjärtat i vetskap om de gränslösa dåd och resultat som våra soldater vid fronten, våra kvinnor vid hemmafronten, det våra bönder och arbetare, samt det arbete, unikt i historien, som vår ungdom som bär mitt namn, åstadkommit.
Källa: Adolf Hitler väljer döden | Nordfront.se
Hans enda alternativ var att fly vidare till Alperna vilka en del försökte övertala honom till. Men tillslut hade han enda blivit tillfångatagen och dödad och då hade han bara setts som en fegis som flytt. Tycker det var rätt valt att själv avgöra sitt öde.
Senast redigerad av Gumpy 2013-04-30 kl. 23:02.
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in