Jag sitter på ett universitet utomlands och har precis fått internet till mitt rum. Allt är frid och fröjd tills jag försöker logga in på msn. Det går inte. Aja, nåt tjorv brukar det ju vara tänker jag och försöker logga in på hotmail för att i alla fall kolla mailen. Men tji fick jag! Efter lite trixande verkar det som att ingen service kopplad till microsoft funkar. Någon som vet vad jag själv kan ändra för att det ska funka? För mina korridorsgrannar så funkar det, så det är inte hela nätet det är fel på utan bara mitt verkar det som.
Och om det inte går, finns det något alternativ till msn som fungerar på samma sätt (visningsbilder, ljud och bildöverföring osv)?
Finns det förresten något ställe där jag kan ladda hem uppdateringarna till windows? Som inte är kopplat till Microsoft alltså.
Edit: piratebay funkar inte heller. Och vad det verkar som kan jag läsa bloggar på wordpress men inte editera dem. Detta gick att göra tidigare idag, så det kanske bara är tillfälligt strul med wordpress.