2009-02-19, 21:18
Bannlyst
Jag tycker ni kan lätta på regeln om bytes handel inne på poker bonus tråden endel jag/själv in räknat har bytt kod nån gång då och då det har funkat bra villl gärna se att det ska bli legal på sidan . Hoppas ni lyssnar jJag respekterar ovasett vilket beslut ni tar .

mvh /tomas225
Citera
2009-02-19, 22:33
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas225
Jag tycker ni kan lätta på regeln om bytes handel inne på poker bonus tråden endel jag/själv in räknat har bytt kod nån gång då och då det har funkat bra villl gärna se att det ska bli legal på sidan . Hoppas ni lyssnar jJag respekterar ovasett vilket beslut ni tar .

mvh /tomas225
Går inte sådant att sköta via PM och pokersiter istället för på ett diskussionsforum?
Citera
2009-02-19, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Går inte sådant att sköta via PM och pokersiter istället för på ett diskussionsforum?
Nej inte direkt hur ska vi veta att nån har koder vi brukar ju skriva inlägg jag har dem här koderna vill nån byta skicka ett Pm den som skickar pm då för man ju diskusionen genom där . men bara fhb tråden blir språngbräde för att hitt personer som vill byta . eller göra en bytes tråd med spel/gamble som inriktning skulle också gå . men man kan ju inte sitta å pma alla på fhb för att hitta nån som har kod å sen fråga om man vill byta eller hur ?
Citera
2009-02-19, 22:45
Bannlyst
Eller som ja nu ja har 12 betsson koder (jag kan ej använda dem ) ja har säkert gett bort 12 stycken på betsson / bwin o.s.v.
men har inte fått en enda av soldier som skikca. av alla dem koder folk lägger upp i tråden .
Därför tycker jag att om nån vill byta t.e.x som har en bwin kod men inte han kan använda sin heller så kan ju vi byta då tjänar ju båda på den dealen.
Citera
2009-02-19, 22:47
Medlem
Stockos avatar
Först och främst så ser jag det som ett brott mot flashbacks köp/sälj-regel. För det andra så saknar det diskussionsvärde.
Citera
2009-02-19, 23:02
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas225
Eller som ja nu ja har 12 betsson koder (jag kan ej använda dem ) ja har säkert gett bort 12 stycken på betsson / bwin o.s.v.
men har inte fått en enda av soldier som skikca. av alla dem koder folk lägger upp i tråden .
Därför tycker jag att om nån vill byta t.e.x som har en bwin kod men inte han kan använda sin heller så kan ju vi byta då tjänar ju båda på den dealen.
Finns det inte pokersiter där man kan ha sina bytesaffärer då? Flashback är ju som bekant ett diskussionsforum och det känns inte riktigt som att byteshandel (oavsett om pengar byter ägare eller ej) passar in i det.
Citera
2009-02-20, 04:26
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Först och främst så ser jag det som ett brott mot flashbacks köp/sälj-regel. För det andra så saknar det diskussionsvärde.

Detta är absolut inte utan diskussionsvärde. Diskussionsvärdet framkommer mer och mer i tråden eftersom det måste utvecklas till något som är värt att framhäva när alla sagt sin sak. Och att det är ett brott mot flashbacks regler är ju inte direkt det viktiga. Det viktiga är att motbevisa detta. Så alla flashbackare, koncentrera er på det ni vill, inte vad just regeln säger. Så kommer vi nog på något som motbevisar regelns existens. Och för att gå mer ontopic så måste jag säga att byteshandel funkar bättre än att många anklagas för att tigga. Byteshandel är en mer human handling som gör båda parter nöjda och ser bra ut för åskådare. Dom som bara vill ha utan att dela med sig fryses ut ur gruppen och kallas för fula saker som förstör tråden ytterligare. Så ska vi kalla denna enkla funktion Win Win? Så enkelt att det borde gå lika enkelt igenom den dumma regeln.
Senast redigerad av _Soldier_ 2009-02-20 kl. 04:37.
Citera
2009-02-20, 08:10
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Detta är absolut inte utan diskussionsvärde. Diskussionsvärdet framkommer mer och mer i tråden eftersom det måste utvecklas till något som är värt att framhäva när alla sagt sin sak. Och att det är ett brott mot flashbacks regler är ju inte direkt det viktiga. Det viktiga är att motbevisa detta. Så alla flashbackare, koncentrera er på det ni vill, inte vad just regeln säger. Så kommer vi nog på något som motbevisar regelns existens. Och för att gå mer ontopic så måste jag säga att byteshandel funkar bättre än att många anklagas för att tigga. Byteshandel är en mer human handling som gör båda parter nöjda och ser bra ut för åskådare. Dom som bara vill ha utan att dela med sig fryses ut ur gruppen och kallas för fula saker som förstör tråden ytterligare. Så ska vi kalla denna enkla funktion Win Win? Så enkelt att det borde gå lika enkelt igenom den dumma regeln.
Det funkade inte i fildelningsforumet (invitesbyten). Dold försäljning, öppen försäljning, byten, fusk, tjafs om vem som fuskade osv, myriader med folk som skapade nya konton bara för att kunna byta/sälja invites. osv.

Jag kanske är färgad av det misslyckandet, vem vet, men jag gillar inte att dessa sidospår smyger sig in i FBs diskussionsforum.

Om det vore en separat del, t.ex. Om FB skapade en forumsdel som heter "Ej diskussioner" och där lägger alla bytesforum, köp/sälj, bortskänkes osv så skulle jag inte bry mig.

Men igår var det invitestråd i fildelning, idag bytestråd i poker. Till slut är det en massa skit som inte är diskussioner överallt på forumet.

Om det tillåts i pokerforumet så kommer de i bilforumet vilja kunna byta bilar med varandra, och i djurforumet vill man byta katter med varandra, och i alt-sex så byter man sexleksaker eller fruar med varandra. Ja, om den ena får så varför ska inte "vi" få det kommer det att låta och sen kommer alla rättshaverister sitta och tjata om det i flashback och antingen är man tvungen att tillåta det överallt eller förbjuda det överallt, för så är det, FB måste vara "konsekvent" hela tiden annars kommer alla foliehattar att säga att Admin och Nazisterna har sammangaddat sig mot bilägarna och alt-sexarna och är i maskopi med poker-nizze.

Det är inte lätt ju..
Citera
2009-02-20, 19:27
Medlem
Stockos avatar
Jag kan inte se vad som diskuteras när alla inlägg är av typen "jag har voucher till xxx" och "du har pm".
Att diskutera bonusar, tipsa om nya osv tycker jag dock hör hemma där, vilket är anledningen till att tråden lever kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in