Citat:
Ursprungligen postat av homosapiens
om du tänker dig detta, om du tänker dig att någon säger någonting idiotiskt,
är det inte hans "fel" p.ga. att det är naturen som "skapat" hans sammansättning i hjässan.
många kommer då antagligen säga detta som ett motargument "ja, men intelligens kan väl förbättras, alt. hålla mun."
men det är väl fortfarande upp till naturen som har skapat dennes övriga egenskaper....
tycker ni att det är korrekt? ser ni några hål där jag tagit miste.
vad tror ni?
tacksam för svar.
Ilskan jag får när jag tycker att någon är en idiot är grundad på att jag själv inte fattar hur denna har tänkt. Men när jag får allt förklarat för mig så släpper ilskan. Många gånger orkar man inte ta reda på förklaringen utan stannar i ilskan. Eller så är förklaringen helt enkelt för komplicerad för en själv att lista ut.
Jag vet inte om just idioti är skapat av naturen. det brukar ha mycket med omgivning att göra. Men ilska är skapat av naturen.
En idiot för mig brukar vara ganska slarvig med sina egna känslor. Typ när h*n kommit fram till en slutsats som känslomässigt känns fel så framför h*n den i alla fall, trots de uppenbara hålen. Istället för att samla på sig mer information och sedan dra en mer riktigt slutsats.