• 5
  • 6
2009-02-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homosapiens
om du tänker dig detta, om du tänker dig att någon säger någonting idiotiskt,
är det inte hans "fel" p.ga. att det är naturen som "skapat" hans sammansättning i hjässan.

många kommer då antagligen säga detta som ett motargument "ja, men intelligens kan väl förbättras, alt. hålla mun."

men det är väl fortfarande upp till naturen som har skapat dennes övriga egenskaper....

tycker ni att det är korrekt? ser ni några hål där jag tagit miste.

vad tror ni?

tacksam för svar.

Ilskan jag får när jag tycker att någon är en idiot är grundad på att jag själv inte fattar hur denna har tänkt. Men när jag får allt förklarat för mig så släpper ilskan. Många gånger orkar man inte ta reda på förklaringen utan stannar i ilskan. Eller så är förklaringen helt enkelt för komplicerad för en själv att lista ut.

Jag vet inte om just idioti är skapat av naturen. det brukar ha mycket med omgivning att göra. Men ilska är skapat av naturen.

En idiot för mig brukar vara ganska slarvig med sina egna känslor. Typ när h*n kommit fram till en slutsats som känslomässigt känns fel så framför h*n den i alla fall, trots de uppenbara hålen. Istället för att samla på sig mer information och sedan dra en mer riktigt slutsats.
Citera
2009-02-28, 14:27
Medlem
Eftersom objektivitet är omöjlig i denna tråd så kommer vi aldrig komma fram till några universella svar. Så mycket kan vi vara överens om iallafall.
Citera
2009-02-28, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Jag gick i en klass med 4st idioter. En idiot såg ut som en grottmänniska stora finnar över hela ansiktet, moppemusch och fult skägg, stora ögonbryn, glappkäft, fläskläppar som en neger fast han var svensk, andedräkten stank discofitta.

Det enda grottmannen gjorde var att spela spel på sin mobil och man spydde nästan av att se hur ointelligent han var. När vi hade beställt skolkläder till våran klass, så hade vi ett bestämt datum att betala på. Men grottmannen hade slösat de pengarna på godis, klassen min börjar bråka med han om pengarna, men grottmannen säger att han ska ta med sig pengarna imorgon, dagen efter hade grottmannen glömt pengarna hemma, efter flera dagar av klagomål så lämmnar han in sina pengar en vecka försenad, vilket innebar att vi fick våra tröjor en vecka senare.

Inte nog med detta, han tog så jävla mycket plats och en lärare gav betyg som han inte var i närheten av. Han tog 25% av en lärares tid och 75% gick till oss övriga. Idioten hängde aldrig med i något och så fort läraren hade tal frågar idioten vad orden betydde. Vilket försenade allt!

Denna idiot och tre andra har fått mig att ha en negativ inställning till idioter. De är fula, bryr sig inte hur de klär sig, de vet inte vad de gör och de bara gnäller och frågar. Förmodligen så är självmord för komplicerat och därför har de inte tagit sitt liv.

men du kan ju förfan inte säga att de är idioter för att de klär sig fult och har fula drag. Kläderna kan de göra något åt men utseendet för övrigt kan de VERKLIGEN inte göra något åt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in