2009-02-26, 15:31
Medlem
Jaro Paros avatar
Jag har snusat i 4-5 år nu och äter ALDRIG godis. Finns det något hemma så kan det väll slinka ner men det var nog 4-5 år sen jag köpte godis / sötsaker.

Sen tror jag absolut på att man kan ta en snus istället för godis om man vill lindra suget. En kopp kaffe och en general funkar lika bra som en påse godis, och sen är det ju bra mycket nyttigare...
Citera
2009-02-26, 20:47
Medlem
Melongrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Jag har snusat i 4-5 år nu och äter ALDRIG godis. Finns det något hemma så kan det väll slinka ner men det var nog 4-5 år sen jag köpte godis / sötsaker.

Sen tror jag absolut på att man kan ta en snus istället för godis om man vill lindra suget. En kopp kaffe och en general funkar lika bra som en påse godis, och sen är det ju bra mycket nyttigare...

Fyfan jag är exakt likadan.

Har dock aldrig tänkt på att det har någonting med snuset att göra, eftersom jag har vänner som också snusar men trycker i sig massvis med godis.

Dock är väll vänner som inte snusar steget värre på själva sötsaks-fronten.
Citera
2009-02-27, 02:39
Medlem
downies avatar
När jag började snusa lite mer hardcore (Ha!) så slutade jag helt att ha sockersug nästan, vilket resulterade i viktnedgång, en behövlig sådan. Jag tycker det funkar väldigt bra.
Citera
2009-02-27, 13:43
Medlem
BRFs avatar
En liten update. Allt har funkat hittills, haft en del tekniska problem som beror mer på lathet än snus. Hittills en lyckad ide.
Citera
2009-02-27, 13:45
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRF
En liten update. Allt har funkat hittills, haft en del tekniska problem som beror mer på lathet än snus. Hittills en lyckad ide.
Vad väger du atm?
Citera
2009-03-03, 18:31
Medlem
Gabbäs avatar
Intressant tråd, jag försöker med något liknande. Fast jag har märkt att jag kan skippa godis och dylikt bara genom att vilja skippa. Däremot så händer det att jag blir hungrig någon gång mellan dom tre viktiga måltiderna, och då brukar jag förgäves hoppas på att en snus kan lura magen.

Finns det någon som faktiskt blir mätt av en snus? Lite som att ta en cigg och tillfälligt tappa aptiten.
Citera
2009-03-03, 20:47
Medlem
nVcs avatar
Jag ska försöka sluta snusa idag igen. Höll uppe i nästan 50 dagar, sen hade jag ett litet återfall på en vecka och nu försöker jag igen. Under veckan som jag började igen var jag sjuk så åt inte fullt som jag brukar och snusade. Gick ner två kg.
Citera
2009-03-04, 00:16
Medlem
BRFs avatar
Har inte haft tid att skriva en daglig logg, men kan säga att jag märker en markant skillnad på de dagar jag snusar och de dagar jag inte snusar i godisintag. Alltså ett lyckatt expriment. Nu återstår frågan att fortsätta eller skona dentalhygienen.
Citera
2009-03-08, 15:08
Medlem
Jag är lite skeptisk, att gå ner i vikt är bland det svåraste man kan göra, men lycka till med projektet.
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Joo, det stämmer, men eftersom det är allmänt känt att snus orsakar muncancer kanske du borde testa nikotintuggumi istället. Jag har funderat på samma sak (alltså tuggumi) som bantningsmetod, men eftersom nikotin faktiskt är ett gift (som förr i tiden användes till att bekämpa skadedjur med) känns det inte särskilt lockande. Dock borde det fungera.
Svensk drogundervisning. En tredjedel av alla svenska män snusar, muncancer är en ovanlig sjukdom bland svenska män - låt oss skrämma skolbarn med att de får muncancer om de snusar.
Citera
2009-03-09, 01:02
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knifeingutsout
Jag är lite skeptisk, att gå ner i vikt är bland det svåraste man kan göra, men lycka till med projektet.

Själv kan jag rasa i vikt ganska enkelt. Måste verkligen äta mycket om jag inte ska gå ner. Ska bli intressant att gå på diet nu och verkligen eftersträva att gå ner i vikt (deffa), har aldrig testat det på allvar.
Citera
2009-03-09, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRF
Har inte haft tid att skriva en daglig logg, men kan säga att jag märker en markant skillnad på de dagar jag snusar och de dagar jag inte snusar i godisintag. Alltså ett lyckatt expriment. Nu återstår frågan att fortsätta eller skona dentalhygienen.
Fortsätt!
Citera
2009-03-09, 04:17
Medlem
Jag har testat att snusa när jag är godissugen och tycker det funkar utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in