2009-02-19, 18:04
Bannlyst
sökte men hittade inget liknande.

Hej. jag undrar vad ni flashbackare tycker hur man ska bete sig och se ut nu i dagens vardag. Hur frisyren ska vara samt klädsel, för att bättre kunna passa in hos vänner och tjejer för att inte få massa dåliga kommentarer bakom ryggen om hur man ser ut, inte för att detta händer ofta skulle jag tro men det kan ju alltid ske.

Diskussionen gällar alla åldrar. Samt kanske en liten predikan om hur man ska bete sig mot vänner, om hur bra språk man ska använda sig av som t.ex. svära mycket eller mindre, om hur lugn eller vild man ska vara mm.

Mvh Skruffs
Citera
2009-02-19, 19:55
Medlem
Hur fan man vill? Sen när finns det någon som bestämmer hur man ska se ut osv?

Självklart ska man inte bete sig som ett svin, var trevlig och använd sunt förnuft?

Konstigaste tråden på länge..
Citera
2009-02-19, 21:57
Medlem
VanceDances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruffs
sökte men hittade inget liknande.

Hej. jag undrar vad ni flashbackare tycker hur man ska bete sig och se ut nu i dagens vardag. Hur frisyren ska vara samt klädsel, för att bättre kunna passa in hos vänner och tjejer för att inte få massa dåliga kommentarer bakom ryggen om hur man ser ut, inte för att detta händer ofta skulle jag tro men det kan ju alltid ske.

Diskussionen gällar alla åldrar. Samt kanske en liten predikan om hur man ska bete sig mot vänner, om hur bra språk man ska använda sig av som t.ex. svära mycket eller mindre, om hur lugn eller vild man ska vara mm.

Mvh Skruffs

Här är nog klyschan "bara var dig själv" på sin plats. Lycka till med att vara alla till lags, håll i hatten! haha
Citera
2009-02-19, 22:07
Bannlyst
Eller jag menar tips på hur man kan se ut. Du trodde väl inte att jag menade att man ska "bestämma" över varandra ?
Sen är det väl lite svårt att få till det till att alla älskar en :P, då de är så många olika stilar. men jag menar väl kanske den stilen som är mest populär om man säger så.
Senast redigerad av Skruffs 2009-02-19 kl. 22:09.
Citera
2009-02-19, 22:13
Medlem
VanceDances avatar
Du vill passa in i din umgängeskrets stilmässigt helt enkelt? kolla vilken stil de har och räta in dig i samma led?

Vilken som är den mest populära stilen är inte lätt att svara på. Beror ju på så många faktorer t ex ålder och intresse... vafaen detta känns som en veckospalt i Amelia
Citera
2009-02-19, 22:34
Medlem
fnuskes avatar
Själv kör jag på obskyr bohem som handlar sina kläder på Myrorna för att sedan inte köpa nya förrens de är totalt utslitna looken. Det skär sig lite i min borgarbracka lägenhetstrapp förutom hos de få miljöpartistfas-tjejerna som smusslat sig in men vem bryr sig.

Och nej, i Sverige är det inte många stilar. I Sverige har vi ett underligt förhållande till kläder, en av världens mest socialt liberala länder har löjligt konservativ klädstil just på grund av att alla går runt och tänker som TS. Det går trender som förståsigpåare kommer peka på i alla tider och även subkulturer som dyker in och ur popularitet men i slutändan är det ju bara fråga vad för klädsel som får dig att känna dig attraktiv, bekväm, neutral eller på vilket sätt du nu vill må.

Svensken är ju så introvert att den dömer hellre på utseende än tar reda på om karaktären är något att ha. Vilket är värt att ha i åtanke, så att klädstilens extravagans passar bärarens personlighet, annars blir det lätt löjligt.

Vill man smussla sig in hos klubbar för individuell beundran så är det självklart ett plus att klä sig som gruppen för att signalera att man är en av dom. En sak jag alltid tyckt vara roligt som är lite närrelaterat är när man i 40-årsåldern går in i den såkallade "40-års krisen" och släpper det sociala trycket för att leva ut vem man verkligen är som individ så blir det bespottat utan dess like.

Klä dig i vad du tycker är snyggt, måste du anpassa dig i yrkesrollen så gör det till något som är dig, inte apkostymen och fårens klädstil. Jag lever hellre som jag vill istället för att ångra mig vid 40 och så tycker jag alla borde leva.
Citera
2009-02-19, 22:37
Medlem
klä dig i svart och skriv ett par dikter om hur jobbigt allt är så skall du nog kunna nässla dig in i emo kretsarna ganska snabbt.
Citera
2009-02-19, 22:46
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Svensken är ju så introvert att den dömer hellre på utseende än tar reda på om karaktären är något att ha. Vilket är värt att ha i åtanke, så att klädstilens extravagans passar bärarens personlighet, annars blir det lätt löjligt.

Du får det att låta så negativt. Klart som fan att man dömer folk efter deras utseende, man kan inte gå runt och prata och analysera alla människor man ser. Därför vänder man sig till det första intrycket: Hur någon ser ut.

Dessutom är det verkligen inte ett "svenskt" beteende, det är ett mänskligt beteende. Man skulle helt enkelt inte orka.
Citera
2009-02-19, 23:15
Medlem
Apspektakels avatar
Som kille bör man se ut som följande:http://latimesblogs.latimes.com/soundboard/images/2008/03/gaga420.jpg

Hur man ska bete sig är upp till var och en.
Citera
2009-02-19, 23:21
Medlem
lolpovertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Som kille bör man se ut som följande:http://latimesblogs.latimes.com/soundboard/images/2008/03/gaga420.jpg

Hur man ska bete sig är upp till var och en.
Vem är den heta bruden längst fram?
Citera
2009-02-19, 23:24
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolpoverty
Vem är den heta bruden längst fram?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=853484

;p
Citera
2009-02-19, 23:25
Medlem
lolpovertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
https://www.flashback.org/showthread.php?t=853484

;p
...
Senast redigerad av lolpoverty 2009-02-19 kl. 23:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in