jag säger desamma, körde med norton ett tag, gjorde alla nya updatteringar som rekomenderades men verkade bara bli slöare och slöare för varje ny uppdatering tillsliut var det nåt i systemet, och upptäckte att det var en trojan som norton inte kunde ta bort som jag hade haft ett tag.
så avinstallerade det direkt eftersom det inte skyddar bra mot just trojaner, vanligt virus är harmlöst det är trojanerna som är jobbiga, oftast blockerar vissa saker automatiskt och man tror det är fel på ens isp.
http://www.simplysuponline.com/download/dl/trjsetup676.exe
installera detta program, allt försvann på någon minut, bara det lilla programmet skyddar bättre än norton iallafall det skydd jag behövde då.