2012-09-09, 11:54
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du menar att du typ bokmärker dina inlägg?
Om så är fallet så kan du ju fråga mod om orsak till radering i de fall du får "ogiltig länk" på inlägg som raderats.

Japp. Jag rensar listan kontinuerligt naturligtvis i takt med att tråden tappar i aktualitet.

Jag har gjort så vid några tillfällen. Resultatet har inte varit imponerande.
Citera
2012-09-09, 17:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det kan säkert vara en av förklaringarna. Det är dock inte hela förklaringen enligt min uppfattning. Det händer då och då att några av mina inlägg försvinner spårlöst. Anledningen till att jag vet det är att jag har ett löpande system där jag sparar inläggslänken. Jag har också en bra bild av i vilken forumdel det oftast inträffar.

Eftersom jag vet vad jag skrivit är det inget större fara men lite märkligt är det trots allt. Och för att förekomma kommentaren...det handlar inte om regelbrott.

Ibland försvinner inlägg för mig också men dom brukar dyka upp igen.
Citera
2012-09-09, 18:17
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Eftersom jag vet vad jag skrivit är det inget större fara men lite märkligt är det trots allt. Och för att förekomma kommentaren...det handlar inte om regelbrott.
Du får gärna PM:a mig i så fall så kan jag titta på skälet till att de inte syns.

admin4
Citera
2012-09-09, 22:13
Medlem
vivalarevolucions avatar
Citat:
Det kan säkert vara en av förklaringarna. Det är dock inte hela förklaringen enligt min uppfattning. Det händer då och då att några av mina inlägg försvinner spårlöst. Anledningen till att jag vet det är att jag har ett löpande system där jag sparar inläggslänken. Jag har också en bra bild av i vilken forumdel det oftast inträffar.

Kan ju vara en moderator som varit lite väl snabb att rensa en tråd och på så sätt raderat inlägg som vid närmre inspektion trots allt visat sig inte vara OT. "Mina inlägg" brukar fö bugga ganska rejält, speciellt på senare tid. Har själv märkt att inlägg gjorda för några dagar sedan tillsynes verkar försvinna helt medans de senaste inläggen genast lägger sig i listan. Men inte fan är några inlägg raderade.
Citera
2020-07-10, 22:14
Medlem
Ett inlägg försvann precis efter att jag hade citerat och skulle svara.

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Citera
2020-07-10, 23:37
Medlem
Skribenten insinuerade på att kontot kanske nyttjas av flera personer i klimatsekten.

Jag antar att inlägget togs bort i väntan på en omröstning angående ett regelbrott.
Citera
2020-07-11, 00:51
Medlem
Haha, det där var skitnödigt. Det är väl snarare så att folk har flera konton än delar på ett konto.
Citera
2020-07-11, 06:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Ett inlägg försvann precis efter att jag hade citerat och skulle svara.

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Läs FAQ:
Citat:
Q: En del av mina inlägg försvinner spårlöst. Vad är det som händer?
A: Moderatorerna rensar hela tiden bort inlägg som är utanför trådens ämne. Detta är inte något som användarna alltid informeras om då det handlar om väldigt många inlägg varje dag. Har ditt inlägg försvunnit så är det enklast att kontakta en moderator i berört forum och fråga vad som hänt. Att skicka PM till varje användare som får inlägg bortplockade är inte aktuellt då detta skulle ta ofantligt mycket tid i anspråk. Även trådar kan försvinna helt, alltså inte hamna i Papperskorgen. Det beror oftast på att trådstarten bryter mot en 1.xx-regel. Alla moderatorer har möjlighet att se vilka åtgärder som gjorts av moderatorer i en tråd.
(FB) Inlägg och trådar (2018-05-02)
Citera
2020-07-11, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Läs FAQ:

(FB) Inlägg och trådar (2018-05-02)

Gulligt att hänvisa till den värdelösa FAQ:en ni alltid gör. Finns inlägg som försvinner av många anledningar.

Det försvann ett inlägg igår i den här tråden (FB) Forum som liknar flashback, fast seriösa? vad svarar du på det?
Citera
2020-07-11, 08:47
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fblurar
Gulligt att hänvisa till den värdelösa FAQ:en ni alltid gör. Finns inlägg som försvinner av många anledningar.

Det försvann ett inlägg igår i den här tråden (FB) Forum som liknar flashback, fast seriösa? vad svarar du på det?

Ja, vad tror du? Att de raderats eftersom de innehöll regelbrott givetvis. precis som det står i FAQ:en.

Tror du att inlägg som är "seriösa" inte kan innebära att de bryter mot reglerna?
Citera
2020-07-11, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja, vad tror du? Att de raderats eftersom de innehöll regelbrott givetvis. precis som det står i FAQ:en.

Tror du att inlägg som är "seriösa" inte kan innebära att de bryter mot reglerna?

Vad jag tror? Det är du som ska svara på frågan. Vad är då syftet med den här tråden? (FB) Forum som liknar flashback, fast seriösa?
Citera
2020-07-11, 09:19
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fblurar
Vad jag tror? Det är du som ska svara på frågan. Vad är då syftet med den här tråden? (FB) Forum som liknar flashback, fast seriösa?

Japp, och jag svarade. De raderades för regelbrott precis som det står i FAQ:en.

Syftet med tråden är rimligtvis det som står i TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in