2003-09-19, 19:24
Medlem
Hur kommer det sig att Flashback i det närmaste ALDRIG lyckas
skriva korrekta referat kring nyhetsartiklar...

Häromdagen var det frågan om olagligheten i att i Sverige publicera namn och bild på misstänkta... Idag är det artikeln om kvinnan som anmälde de tyska ishockeyspelarna...
Ni skriver att hon "hängts ut med namn och bild", medan i det klart och tydligt i den tyska artiklen står "Namn geändert", alltså "namnet ändrat"... Det namn som står i artikeln är alltså inte hennes riktiga...

Ni börjar bli riktigt pinsamma...

/JAKOB
Citera
2003-09-19, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Hur kommer det sig att Flashback i det närmaste ALDRIG lyckas
skriva korrekta referat kring nyhetsartiklar...

Häromdagen var det frågan om olagligheten i att i Sverige publicera namn och bild på misstänkta... Idag är det artikeln om kvinnan som anmälde de tyska ishockeyspelarna...
Ni skriver att hon "hängts ut med namn och bild", medan i det klart och tydligt i den tyska artiklen står "Namn geändert", alltså "namnet ändrat"... Det namn som står i artikeln är alltså inte hennes riktiga...

Ni börjar bli riktigt pinsamma...

/JAKOB
Tyskan är ett svårt språk för många -min son Danny skulle förstås klara det. Och är inte nuxvomica en baddare på tyska om jag inte minns fel? Kanske skulle bli FB:s officielle översättare från det språket.
Citera
2003-09-20, 13:50
Bannlyst
Jawohl!

Har 60 p. "Namn" heter fö Name och tillhör den sk femte deklinationen, dvs har ändelsen -n i objektsform och -ns i genitivform. Det bör alltså ha stått Name geändert och inget annat.
Citera
2003-09-21, 13:30
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Vad skall man säga? Det är resultatet av att folk idag inte lär sig något annat språk förutom engelska i skolan, man väljer bort b-språk för att det är så tungt och jobbigt.
Citera
2003-09-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Har 60 p. "Namn" heter fö Name och tillhör den sk femte deklinationen, dvs har ändelsen -n i objektsform och -ns i genitivform. Det bör alltså ha stått Name geändert och inget annat.

Hörrö chimpansen, var det DET som var poängen? Nope... Tyvärr inte, så återgå vänligen till ditt träd.

/Jakob
Citera
2003-09-21, 14:16
Bannlyst
Färdigt igen!

Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Hörrö chimpansen, var det DET som var poängen? Nope... Tyvärr inte, så återgå vänligen till ditt träd.

/Jakob
Den här typen får naturligtvis inte heller en varning för personangrepp på mig? :mad:
Jag ser inte att du heller klarar tyska lille vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in