2009-02-20, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Som jag skrev i mitt förra inlägg så är ingen garanterad amnesti så det kan ju lika gärna vara så att personen får avslag.
Förvisso, men med tanke på min gammelmormors fullständigt harmlösa misstag borde det bara vara formalia.

Citat:
Man får registrera ett nytt konto eller sköta kontakten via någon annan FB-medlem man känner.
Okej, tack för info. Då kan lämpligtvis jag sköta kontakten mellan gammelmormor och admin i detta ärendet.

Citat:
Obs. dock att det är totalförbjudet att posta några inlägg med det nya kontot innan man har blivit beviljad amnesti då det räknas som "trollande".
Då jag och min gammelmormor inte har samma IP-nummer föreligger det ingen som helst risk att jag felaktigt misstas för att vara en trollande gammelmormor med detta kontot (Envig). Men jag ska säga till henne att vänta att skriva något tills det är grönt från admin. Tackar för omtanken!
Citera
2009-02-20, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Envig
Förresten, hur går det till praktiskt att söka amnesti när man är permbannad? Kan man verkligen skicka ett pm från ett avstängt konto? Det går väl inte ens att logga in? Eller har admin någon mail man kan nå honom på?

Antingen är din läsförståelse noll, eller också bryr du dig inte ens om att läsa reglerna...

AMNESTI

En bannlyst användare kan efter en karenstid på sex månader registrera ett nytt konto och ansöka om amnesti. Man skickar ett PM till admin, där man redogör varför man skulle fungera bättre i forumet denna gång. Admin gör utifrån detta en bedömning, och blir man benådad så gäller följande regler:

* En varning resulterar i att man blir permanent avstängd från forumet.
* Om användaren skött sig under ett år får den samma rättigheter som andra medlemmar. En bannlyst användare kan kastas ut om den börjar uppföra sig illa, men efter ett år som skötsam medlem så får användaren samma status som andra medlemmar. (Det vill säga rätt till tre varningar före bannlysning).

En bannlyst användare kan välja mellan att återvända under nytt namn eller under sitt tidigare användarnamn.
Citera
2009-02-20, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Talkactive
Antingen är din läsförståelse noll, eller också bryr du dig inte ens om att läsa reglerna...
Det är min läsförståelse som är noll.
Citera
2009-02-20, 21:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det är min läsförståelse som är noll.
Okej, men nu vet du och därmed är frågestunden avslutad...
Citera
2009-02-20, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Okej, men nu vet du och därmed är frågestunden avslutad...
Jaså, får det inte ställas fler frågor, menar du? Då kanske du ska låsa tråden så att ingen ställer några mer frågor, nu när frågestunden är över, menar jag?

Förresten, var har du gjort av din gamla svartvita Calle Hamilton-avatar?
Citera
2009-02-20, 21:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jaså, får det inte ställas fler frågor, menar du? Då kanske du ska låsa tråden så att ingen ställer några mer frågor, nu när frågestunden är över, menar jag?

Förresten, var har du gjort av din gamla svartvita Calle Hamilton-avatar?
Han är arkiverad ett tag. Jag kan inte låsa trådar här eftersom jag inte modererar den här forumsdelen. Vad jag menar är att din fråga är besvarad...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in