• 1
  • 2
2010-02-04, 20:42
Medlem
Håller de längre i kylen? Hur länge tar det för oöppnade cigg-paket att bli för gamla?
Citera
2010-02-24, 00:38
Medlem
stavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negis
Håller de längre i kylen? Hur länge tar det för oöppnade cigg-paket att bli för gamla?

Ett oöppnat ciggpaket i kylen håller sej säkert fräscht ett par år. Det är ju lufttät plast runtom plus att kylan minskar uttorkningen.

Men vadå - planerar du att gå i ide..?
Citera
2010-02-24, 20:29
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negis

Kan de verkligen bli "gamla" på samma sätt som andra saker? Det är ju trots allt bara papper och torra växtdelar. Iallafall jag har utan problem rökt ett paket som legat bakom en möbel i vad jag tror är 2år. Smakade, luktade och såg ut precis som vanligt
Citera
2010-02-24, 23:30
Medlem
stavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Kan de verkligen bli "gamla" på samma sätt som andra saker? Det är ju trots allt bara papper och torra växtdelar. Iallafall jag har utan problem rökt ett paket som legat bakom en möbel i vad jag tror är 2år. Smakade, luktade och såg ut precis som vanligt

Jo, dom torkar ju ut med tiden, snabbare om dom inte förvaras svalt. Det är många år sen nu, men jag var med och flyttade en kompis mormors bohag och hittade förstås två paket John Silver som den avlidne morfarn hade gömt - oops, slank ner i min ficka förstås! Det ena paketet var rätt okej, ciggen i det andra trillade tobaken ur pappershylsan innan man hann tända... Det var mjukpack, dom kanske inte är/var lika täta?

Men, varför ska man hålla på och spara på cigg - rök, njut och trivs! I morgon kan man få en istapp i huvet, då är det försent!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in