Citat:
Ursprungligen postat av
TheBouncer
Haha Vilken lirare
Hårddiskar och skrotbilar. Bara skriker tattare om denna människa.
Ingen från Storuman på forumet som vet hur han ser ut och kan bidra med en bild på gubben??
Han borde vara tämligen känd bland lokalborna
Han verkar driva nån privatfirma vid namn "Björnen" iallafall. Man undrar ju hur det gick med hårddiskverksamheten efter vederbörande stängts av från Tradera...
Citat:
Ursprungligen postat av
Hartarbete
Har köpt hundratals prylar på tradera och det har fungerat utmärkt varje gång. Några få gånger har leveransen tagit bortåt 10 dagar när jag förväntade mig 3-4 dagar. Det kan man leva med.
Jag köper oftast bara om säljaren har bra betyg och viss historik. Men jag har tagit lite högre risker om priset är väldigt lågt och det har fungerat också.
Min erfarenhet/uppfattning är att omdömessystemet fungerar löjligt bra. Det är extremt självsanerande.
Man måste nästan vara lite korkad om man blir "lurad" på tradera.
Det är dock lätt att, av oro för att råka ut för negativt omdöme själv, ge sjutton i att lämna negativt omdöme. Här är inte jag guds bästa, då jag varit missnöjd med mer än en affär som jag ändå lämnat positivt omdöme på (bristfällig objektsbeskrivning/dolda fel/varor av allmänt undermålig kvalitet som säljaren vägrat ta ansvar för och hänvisat till "befintligt skick", otrevliga säljare men varorna har trots allt kommit fram till slut och fungerat, eller som "hårddisken", som prompt skall vinna budgivningen och sedan försöka pruta på sitt eget bud).
Har drygt 300 omdömen och håller dock med dig på sätt och vis, det är ytterst få affärer (typ 1 på 100-150) som gått riktigt dåligt. Har blivit blåst en gång på en billig TV, en annan gång beställde jag en mobil som aldrig kom fram, där säljaren ersatte hela beloppet (ovanligt idag dock).
Det man som säljare skall passa sig för är att lämna omdöme innan köparen gjort det. Då är köparen ofta betydligt mer villig att reda ut eventuella oegentligheter.