2009-02-18, 20:15
Medlem
SpeedingBullets avatar
Försöker installera ett program på min vista laptop. Sätter i skivan som då hamanr i E: och installerar programmet. Efter ett tag står det : sätt i cd blabla i enhet F:. Grejen är, hur fasen lägger jag den i F? och varför har jag E och F, räcker det inte bara med E? Ganska noobig i sånna här frågor. Vet ej om jag borde ta bort F enheten eller så. Någon som kan hjälpa?
Citera
2009-02-18, 22:20
Medlem
AlfredEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedingBullet
Försöker installera ett program på min vista laptop. Sätter i skivan som då hamanr i E: och installerar programmet. Efter ett tag står det : sätt i cd blabla i enhet F:. Grejen är, hur fasen lägger jag den i F? och varför har jag E och F, räcker det inte bara med E? Ganska noobig i sånna här frågor. Vet ej om jag borde ta bort F enheten eller så. Någon som kan hjälpa?

Väldigt rörig frågeställning...

Jag utgår ifrån att du endast har en DVD-enhet i din laptop.

Har du några virtuella enheter igång?
Citera
2009-02-18, 22:38
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Om du öppnar mappen "Dator" i startmenyn, vad står det i beskrivningen av enheterna E: och F: ?
Jag antar att C: och D: är hårddiskar, E: är DVD-RW-enhet, men vad står det på F: ?
Citera
2009-02-18, 23:27
Medlem
SpeedingBullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Om du öppnar mappen "Dator" i startmenyn, vad står det i beskrivningen av enheterna E: och F: ?
Jag antar att C: och D: är hårddiskar, E: är DVD-RW-enhet, men vad står det på F: ?

Hejhej, ber om ursäkt för den usla formuleringen, ibland har jag väldigt dålig koll på datorer även om jag ofta sitter framför en.

Det här är informationen i som står i 'dator'.
*Hårddiskar är C och D.

under står det 'Enheter med flyttbar lagringsmedia'
*Dessa är E och F. Jämte F står det för övrigt 'DVD enhet'.
När jag sätter i en skiva hamnar den i E och inte F. Jag vet egentligen inte vad F gör, om jag sätter i en dvd film hamnar den då i F: istället?

Frågan som kvarstår är fortfarande
Varför vill cd skivan att jag ska sätta i cd'n i enhet F:? och hur gör jag det?

Hoppas ni förstod det här jag skrev.
Citera
2009-02-19, 07:01
Medlem
AlfredEinsteins avatar
Citat:
Hejhej, ber om ursäkt för den usla formuleringen, ibland har jag väldigt dålig koll på datorer även om jag ofta sitter framför en.

Det här är informationen i som står i 'dator'.
*Hårddiskar är C och D.

under står det 'Enheter med flyttbar lagringsmedia'
*Dessa är E och F. Jämte F står det för övrigt 'DVD enhet'.
När jag sätter i en skiva hamnar den i E och inte F. Jag vet egentligen inte vad F gör, om jag sätter i en dvd film hamnar den då i F: istället?

Frågan som kvarstår är fortfarande
Varför vill cd skivan att jag ska sätta i cd'n i enhet F:? och hur gör jag det?

Hoppas ni förstod det här jag skrev.

Det är lite klarare nu, men bara lite.

Har du Daemon Tools installerat?
Citera
2009-02-19, 12:15
Medlem
F

F står för DVD ROM, så är det på min med, lite komplicerat men men, E står antagligen för DVD RAM och F för dvd ROM, dumt system men så är det,

annat jag kan tänka mig är att F står för Masslagring av Flyttbar media, dvs SD kort osv, CF osv~

Annars tar du bara ut skivan och sätter in den i samma enhet (E) sen mappar du upp (bläddrar till skivan) så att installations programet förstår vart källfilerna ligger till installations processen,

Hoppas något av det jag skrev var hjälp nog.

Lycka till ! Filip
Citera
2009-02-19, 17:11
Medlem
SpeedingBullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radic
F står för DVD ROM, så är det på min med, lite komplicerat men men, E står antagligen för DVD RAM och F för dvd ROM, dumt system men så är det,

annat jag kan tänka mig är att F står för Masslagring av Flyttbar media, dvs SD kort osv, CF osv~

Annars tar du bara ut skivan och sätter in den i samma enhet (E) sen mappar du upp (bläddrar till skivan) så att installations programet förstår vart källfilerna ligger till installations processen,

Hoppas något av det jag skrev var hjälp nog.

Lycka till ! Filip

tackar så mycket! tror jag lyckades lösa problemet genom detta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in