Jag har en 150 GB partition som r skapad nyligen. Nu ska den formateras men nr jag hgerklickar p hrddisken och vljer Formatera och Starta s kommer det upp en ruta som sger "Den hr enheten anvnds. Ett annat program eller en annan process anvnder den hr enheten. Vill du formatera den nd?"
Den r i princip helt tom, men inte formaterad. Kan inte tnka mig nt program som anvnder partitionen, som fr vrigt r helt skild frn Windows. Kan jag kra p i alla fall?
Om du r helt sker p att den inte anvnds till ngot s r det bara att kra p.
Jag hade tagit bort partitionen och skapat en ny. Bara fr att se om det hnder igen.
"Volymen anvnds fr tillfllet. Klicka p Ja om du vill framtvinga en formatering av den hr volymen.
VARNING! Framtvingad formatering av en volym kan leda till ovntade fel i programmet som anvnder den hr volymen. Vill du fortstta?"
Jag r vertygad om att ingen process anvnder denna enhet, men det r vl dumt att chansa. Kan man inte kolla upp vilken process som r kopplad till volymen?
Jag antar att du har en hrddisk p sg 500gb som du redan formaterat och skapat en partition dr ditt OS ligger. Om du redan formaterat hrddisken en gng r det rtt ovrt att gra det igen, det gjorde inte jag nr jag skapade en till partition p min nuvarande hdd.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!