Jag har en 150 GB partition som är skapad nyligen. Nu ska den formateras men när jag högerklickar på hårddisken och väljer Formatera och Starta så kommer det upp en ruta som säger "Den här enheten används. Ett annat program eller en annan process använder den här enheten. Vill du formatera den ändå?"
Den är i princip helt tom, men inte formaterad. Kan inte tänka mig nåt program som använder partitionen, som för övrigt är helt skild från Windows. Kan jag köra på i alla fall?
Om du är helt säker på att den inte används till något så är det bara att köra på.
Jag hade tagit bort partitionen och skapat en ny. Bara för att se om det händer igen.
"Volymen används för tillfället. Klicka på Ja om du vill framtvinga en formatering av den här volymen.
VARNING! Framtvingad formatering av en volym kan leda till oväntade fel i programmet som använder den här volymen. Vill du fortsätta?"
Jag är övertygad om att ingen process använder denna enhet, men det är väl dumt att chansa. Kan man inte kolla upp vilken process som är kopplad till volymen?
Jag antar att du har en hårddisk på säg 500gb som du redan formaterat och skapat en partition där ditt OS ligger. Om du redan formaterat hårddisken en gång är det rätt ovärt att göra det igen, det gjorde inte jag när jag skapade en till partition på min nuvarande hdd.