Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-18, 18:33
Medlem
Som ni ser på den här bilden http://www4.speedyshare.com/data/261985388/15350032/59815371/bakgrund.JPG får jag 2 tex. firefox ikoner när jag har firefox startat. Nu undrar jag om det går att göra så att det blir som i Windows 7, alltså ingen ny flik utan programmet ligger i samma ikon som jag startar det med.

Vet att jag inte är så bra på att förklara men vore tacksam för svar om någon fattar :P
Citera
2009-02-18, 18:51
Medlem
Andreasvbs avatar
Är den ena ikonen en "Snabbstart"-ikon?

Du måste nog ha något program som kan ändra hur knapparna fungerar i XP.
Om det ens finns.
Citera
2009-02-18, 18:56
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundfoder
Som ni ser på den här bilden http://www4.speedyshare.com/data/261985388/15350032/59815371/bakgrund.JPG får jag 2 tex. firefox ikoner när jag har firefox startat. Nu undrar jag om det går att göra så att det blir som i Windows 7, alltså ingen ny flik utan programmet ligger i samma ikon som jag startar det med.

Vet att jag inte är så bra på att förklara men vore tacksam för svar om någon fattar :P

Svar nej.

Snabbstartfältet i Windows XP kommer alltid att bete sig som det gör - oavsett vilka "skins" och "desktop-enhancement"-program du använder. Stackningsmöjligheten för applikationer i startfältet i Windows 7 kommer aldrig bli en realitet i Windows XP, och jag tror inte att ens företag som Stardock osv kommer att lägga något krut på att få den funktionen att fungera i sina programsviter.

Medan Snabbstartsfältet i Windows XP är ett fristående verktygsfält som appliceras ovanpå applikationsfältet, så fungerar det i Windows 7 på ett helt annorlunda sätt. Där har man valt att ta bort Snabbstartfältet helt och hållet, och gjort det möjligt att istället "häfta fast" genvägar till programmen direkt på applikationsfältet.
Citera
2009-02-18, 18:58
Medlem
Okej, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här