2009-02-18, 17:39
Bannlyst
Hejsan!

Ska ppna en port och har sttt p ett problem.

Shr ser sidan ut nr jag loggar in p mitt modem:
http://localhostr.com/files/78ee6e/ip.bmp

Jag har satt upp en statisk ip adress pluss att min dator har en reserverad intern.

Nr jag ska vlja min ip adress i fltet lngst till hger under "Intern IP" s finns inget dr att vlja!
Om jag trycker Lgg till utan at vlja dr fr jag felmeddelande "Vlj LAN klient IP!"

hjlp uppskattas!

/E

Edit: Vet inte om detta r rtt forum... flytta annars.
Senast redigerad av Etaro 2009-02-18 kl. 17:42.
Citera
2009-02-18, 17:44
Medlem
stilltons avatar
str i manualen till hger att du mste gra en IP-adressreservation.. vet inte vad det innebr, men antar att den mste undants frn adresser som DHCP-servern kan dela ut till din dator.. stll exempelvis in att den endast delar ut adresser ver 192.168.1.50
Citera
2009-02-18, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
str i manualen till hger att du mste gra en IP-adressreservation.. vet inte vad det innebr, men antar att den mste undants frn adresser som DHCP-servern kan dela ut till din dator.. stll exempelvis in att den endast delar ut adresser ver 192.168.1.50

Hur och var gr jag det d? =/

Datorn interna ip r 192.168.1.4, med instllningen du sa delar den inte ut min allts?
Citera
2009-02-18, 17:56
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Hur och var gr jag det d? =/

Datorn interna ip r 192.168.1.4, med instllningen du sa delar den inte ut min allts?
jo, det str ju i den vre rutan ser jag nu..
fyll i datorns mac-adress och ip p raden under IP-adressreservation, och klicka sedan p lgg till
Jag antar att den instllningen lser IP-adressen s den endast kan delas ut till din dator. detta fr att frhindra att ngon annan enhet fr denna ip-adress, vilket skulle leda till att porten ppnas mot fel enhet.

sen ska du f fram den i listan vid port forward
Citera
2009-02-18, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
jo, det str ju i den vre rutan ser jag nu..
fyll i datorns mac-adress och ip p raden under IP-adressreservation, och klicka sedan p lgg till
Jag antar att den instllningen lser IP-adressen s den endast kan delas ut till din dator. detta fr att frhindra att ngon annan enhet fr denna ip-adress, vilket skulle leda till att porten ppnas mot fel enhet.

sen ska du f fram den i listan vid port forward

Jo, har redan provat det... sidan laddar om och visar antingen frstasidean eller samma sida igen, utan att ngot lggs till under... dock str det ju JA under "Reservera IP:" dr ovanfr...
Citera
2009-02-18, 18:03
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Jo, har redan provat det... sidan laddar om och visar antingen frstasidean eller samma sida igen, utan att ngot lggs till under... dock str det ju JA under "Reservera IP:" dr ovanfr...
ser det.. borde ju vara riktigt d, ven om det ser ut som att det ska skapas en lista dr under.

vad har du fr mrke/modell p modemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in