2009-02-18, 16:34
Medlem
Tja!

gick in på aktivitetshanteraren häromdagen då jag tyckte att datorn gick ovanligt segt.
Upptäckte att System (utan .exe) tog ca 60 000 kb av minnesanvändingen.
användarnamnet var SYSTEM...

detta har aldrig hänt förut och hos en vanlig datorn brukar denna process ligga på ca 10 - 200 kb.

just nu gör jag ingenting och CPU-användning ligger på 10% :S

Nån som har en ide?
Citera
2009-02-18, 16:38
Medlem
micaeles avatar
Tillåt mig gissa att du har AVG installerat. Om så: https://www.flashback.org/showthread.php?t=839286
Citera
2009-02-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Tillåt mig gissa att du har AVG installerat. Om så: https://www.flashback.org/showthread.php?t=839286

japp jag har avg...
men eftersom den kom nyss, och ajg har haft avg så länge jag kan minnas så kanske skiten försvinner nästa ggn avg uppdateras... nån idé?
Citera
2009-02-18, 16:50
Medlem
927s avatar
har du avg 8 free?
Citera
2009-02-18, 16:56
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danelg
japp jag har avg...
men eftersom den kom nyss, och ajg har haft avg så länge jag kan minnas så kanske skiten försvinner nästa ggn avg uppdateras... nån idé?
Det är mycket möjligt att det försvinner vid nästa uppdatering. Men enligt skrifter på internet har AVG gått över till att belasta System för sina processer, så det är ju inte säkert att det ändras. I vilket fall som helst tror jag inte att det är någon skillnad för datordriften i sig, det är bara siffror som flyttats - och får Windows att se dåligt ut, trots att det inte är dess fel alls.
Citera
2009-02-18, 17:06
Bannlyst
Ja, alltså man undrar ju, hur jävla dåligt optimerade alla antivirus prg. är?
Citera
2009-02-18, 17:07
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Ja, alltså man undrar ju, hur jävla dåligt optimerade alla antivirus prg. är?
Dom är sannolikt väldigt bra optimerade, med vissa undantag. AVG har dock flyttat alla sina processtrukturer så att dom ligger under System-processen i aktivitetshanteraren, vilket gör att Windows får stå med skägget i brevlådan och se dåligt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in