2009-02-18, 16:04
Medlem
Hejsan alla matglada!

Nu är det så att jag ska laga en trerätters middag för 8 personer på lördag, och det står helt still i huvudet på mig så kan inte komma på något roligt att laga.

Det behöver inte vara alltför komplicerade rätter eftersom det är till min styvfar med ett gäng lastbilschaufförer.
Blir lite poker och alkohol efteråt, en grabbkväll helt enkelt.

Så tips på rätter som kan passa in i denna situation?
Citera
2009-02-18, 16:10
Medlem
Nr1 !

De låter som att du borde servera dem något rött kött lite lagom stekt med klyftpotatis och bea sås... går alltid hem vilken mage de än gäller

K
Citera
2009-02-18, 16:13
Medlem
Riddarens avatar
Hmm, truckers alltså. Känns som att sådana gillar pytt i panna och älskar oxfilé. Kör en Biff Rydberg med andra ord!
Citera
2009-02-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallak
Nr1 !

De låter som att du borde servera dem något rött kött lite lagom stekt med klyftpotatis och bea sås... går alltid hem vilken mage de än gäller

K

Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Hmm, truckers alltså. Känns som att sådana gillar pytt i panna och älskar oxfilé. Kör en Biff Rydberg med andra ord!

Jo, jag tänkte också på något sånt, och kanske en gubbröra med en passande nubbe till förrätt. Men det känns så tråkigt att laga, det är mest för min egen skull jag vill ha några tips, för det går ner vad som helst i de där magarna. :P

*edit
Och ingen kyckling, gubben har fågelfobi och tror man blir sjuk av att titta på dem.
Citera
2009-02-18, 16:44
Medlem
Bob Luntas avatar
  1. Förrätt: Enkel rostad macka med lax och Philadelfiaost
  2. Varmrätt: Boeuf Bourgignon
  3. Efterrät: Panacotta

Alla dessa rätter är enkla och supergoda. Har alltid gjort succé när jag bjudit, trots enkelheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in