• 1
  • 2
2009-02-18, 23:20
Medlem
Jag tror det handlar om att omsättningen på färsen är tillräkligt stor för att inte behöva hålla inkuransen nere genom att frysa den.

Om du som handlare kan välja att sälja en produkt som verkar vara färsk respektive fryst så väljer man nog alltid det tidigare.

Det är vad jag tror...
Citera
2009-02-19, 18:01
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buppen
Vad det gäller köttfärs kan ja tänka att alla som kund vill känna å klämma å titta på varan innan köp.

Tror att det gäller all färskvarumat utom fisk som e fyrkantig å kall
eller i romber dom e iallafall gula å knottriga.

Ang. bröd så har ja för mig att typ polarbröd ( fryser brödet efter grädding )
för att bevara konsisten & smak, kan ha fel på tillverkare där.

Jag köpte alltid polar råg förr å slängde i frysen, fråga alltid efter nyinkommet, ( Halvfruset )

Så ja det borde va bättre ur all synpunkt att sälja fryst bröd.
Varför vill man känna och klämma på köttfärs? Låter som en sjuk fetisch.

Kunde förstå det mer om det vore ett helt köttstycke.
Citera
2009-02-19, 19:43
Medlem
Det fanns ju för en 10 - 15 år sedan under några år djupfyst köttfärs i mängder packad i fyrkantiga paket, som en halv gatsten ungefär.

Det var ganska äcklig, grovmald färs med stora vita fettklimpar. Men i nödfall kunde den duga. Jag vill minnas att den såldes oerhört billigt i någon kampanj.
Citera
2009-02-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det fanns ju för en 10 - 15 år sedan under några år djupfyst köttfärs i mängder packad i fyrkantiga paket, som en halv gatsten ungefär.

Det var ganska äcklig, grovmald färs med stora vita fettklimpar. Men i nödfall kunde den duga. Jag vill minnas att den såldes oerhört billigt i någon kampanj.
Var det inte då det fanns ett stort överskott,som de sålde ut djupfryst,över hela landet?
Citera
2009-02-20, 14:25
Medlem
Bolages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buppen
Vad det gäller köttfärs kan ja tänka att alla som kund vill känna å klämma å titta på varan innan köp.
Fast det kan man ju inte göra idag i alla fall, den är ju fortfarande inplastad. Dessutom tycker jag nästan alltid att när man köper färs som ser fin ut från utsidan så är den ändå sådär tråkigt missfärgad när man delar på den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in