Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-18, 13:09
Medlem
MillerJRs avatar
Hittade ingenting om just det här när jag sökte, ursäkta om någon har skrivit det tidigare.
Jo, när jag är inne i en mapp och gör någon ändring (ny mapp, ändrar namn, flyttar saker till mappen osv..) scrollar hela mappen till slutet och en tom yta i slutet av mappen, och det går inte att scrolla tillbaka. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men de som har haft det problemet vet säkert vad jag menar. Det känns jävligt irriterande att behöva gå in och ut ur mappen varje gång jag ska göra någonting. Vet att utforskaren ska vara buggig som f*n i Vista, men finns det någonting man kan göra åt just det här?
Citera
2009-02-18, 13:30
Medlem
David9s avatar
Har du SP1?

Jag har aldrig hört att utforskaren ska vara buggig...
Citera
2009-02-18, 13:41
Medlem
MillerJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David9
Har du SP1?

Jag har aldrig hört att utforskaren ska vara buggig...

Jopp, men det funkar inte ändå. Glömde att säga att det händer när man har visningsläget så att man scrollar åt sidan, men det kanske var underförstått.
Citera
2009-02-18, 15:41
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Utforskaren i Vista är inte buggigare än den i XP, men i just ditt fall låter det som att du har en fil med långt filnamn någonstans i den katalogen. Det gör att kolumnbredden anpassas därefter, vilket i en del fall resulterar i att den hoppar åt sidan. Kolla om du har någon sådan fil och testa döpa om den, och sen trycka F5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in