2009-02-17, 23:34
Medlem
Tankishs avatar
Jag vill byta från till Officepaketet 2003 till 2007 men jag oroar mig över om saker kommer försvinna, speciellt mina e-mail som ligger i Outlook. Hur gör jag för att kunna byta men ändå ha kvar allt jag vill?
Citera
2009-02-18, 00:17
Medlem
thezushs avatar
Det ska inte vara något problem att upgradera från 2k3 till 2k7. Bara sätt i din cd-skiva och välj upgradera, så sköter den resten till dig

Detta kan kanske vara till hjälp för dig
http://forums.techarena.in/office-up...ce/1026188.htm
Senast redigerad av thezush 2009-02-18 kl. 00:19.
Citera
2009-02-18, 13:27
Medlem
Tankishs avatar
Aha, jag trodde att man behövde avinstallera det gamla och hålla på... Om jag nu skulle behöva göra e ny mail profil, har man kvar samma mail då och hur hittar man sina gamla mail igen då?
Citera
2009-02-18, 14:25
Medlem
thezushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Aha, jag trodde att man behövde avinstallera det gamla och hålla på... Om jag nu skulle behöva göra e ny mail profil, har man kvar samma mail då och hur hittar man sina gamla mail igen då?
Nu vet ja inte säkert eftersom jag inte använder Outlook, men kan du inte gå in under Kontrollpanelen>E-post och därifrån exportera dina mappar / mail ?. Annars om det är mailen du vill spara så finns där väl en funktion i Outlook som tillåter exportering av mail...
Citera
2009-02-18, 21:16
Medlem
merlin2s avatar
leta efter en stor*.pst fil och gör backup av den, ofta är det till outlooken annars finns det flera program som gör fullständiga backup av din outlookmail.
Citera
2009-02-18, 23:25
Medlem
som redan nämnts så uppgraderas installationen och du förlorar ingen data.
När du startar Outlook 2007 efter installationen kommer du hitta alla mail där, likaså behålls epost inställningarna.

vill du ta backup av Outlooks pst fil finns den under C:\Documents and Settings\[Användare]\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook\, eller C:\Documents and Settings\[Användare]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\ om du har engelskt Windows.
Citera
2009-02-19, 00:54
Medlem
Tankishs avatar
Är det smart att strunta i att ta backup på .pst filen och bara dra igång med uppgraderingen. Om något går fel tar jag istället och gör en systemåterställning.
Citera
2009-02-19, 11:02
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Är det smart att strunta i att ta backup på .pst filen och bara dra igång med uppgraderingen. Om något går fel tar jag istället och gör en systemåterställning.

enkelt svar, NEJ
det är aldrig smart att inte göra backup, gör en backup innan du fortsätter.

varför, systemåterställningen är ms produkt, kan strula till det på oanade sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in