2009-02-17, 22:43
Medlem
Jag har bytt konto många gånger här på flashback, då jag värdesätter anonymitet. Baksidan är att jag inte får tillgång till laidback (förutom någon kortare period). Det är väl inte hela världen men ändå lite synd, så jag undrar om något kan bli gjort åt det? eller vad tycker ni?

Mvh

TheRealFace
Citera
2009-02-17, 22:50
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Jag har bytt konto många gånger här på flashback, då jag värdesätter anonymitet. Baksidan är att jag inte får tillgång till laidback (förutom någon kortare period). Det är väl inte hela världen men ändå lite synd, så jag undrar om något kan bli gjort åt det? eller vad tycker ni?

Mvh

TheRealFace
Svaret är enkelt: håll dig till en användare. =)

Flashback kan ses lite som ett tack för lång och trogen tjänst (100 inlägg och 6 månaders medlemskap) och det finns en anledning till det.
Flashback är i första hand ett diskussionsforum!
Citera
2009-02-17, 22:52
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Svaret är enkelt: håll dig till en användare. =)

Flashback kan ses lite som ett tack för lång och trogen tjänst (100 inlägg och 6 månaders medlemskap) och det finns en anledning till det.
Flashback är i första hand ett diskussionsforum!

*Laidback ?
Citera
2009-02-17, 22:54
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Mvh
TheRealFace
Så man är mer anonym om man byter konto en gång i veckan
Citera
2009-02-17, 22:54
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
*Laidback ?
Jäjä, whatever.
Citera
2009-02-17, 22:56
Medlem
HC47s avatar
Mitt förslag är väl i så fall att man snarare har ett Laidback-konto. Ett där man skriver 100+ inlägg som inte på något sätt påverkar din anonymitet och använder övriga konton i andra delar.

Men jag tycker det är ganska dumt i grunden. Du får väl vara mer försiktig om du nu vill vara så anonym.
Citera
2009-02-17, 22:58
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Mitt förslag är väl i så fall att man snarare har ett Laidback-konto. Ett där man skriver 100+ inlägg som inte på något sätt påverkar din anonymitet och använder övriga konton i andra delar.

Men jag tycker det är ganska dumt i grunden. Du får väl vara mer försiktig om du nu vill vara så anonym.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi kommer fr.o.m. i år att plocka bort medlemmar från Laidback med för få inlägg i vanliga forumet. De som skriver mindre än en fjärdedel av sina inlägg i forumet, och som inte tillför forumet något av värde (mer än Laidback, vilket förvisso också har ett värde), kommer att stängas av från avdelningen.
Vi kommer räkna statistiken utifrån de inlägg som gjorts 2009 och senare.
Vi tar m.a.o. inte hänsyn till de inlägg som gjorts innan detta år, utan låter alla börja om från början. På så sätt riskerar inga oskyldiga att drabbas.

admin
Citera
2009-02-17, 23:01
Medlem
This_is_me_s avatar
Som andra har sagt. Vill du vara anonym får du tänka lite mer på vad du skriver.
Citera
2009-02-17, 23:05
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:

Bra förslag ju med tanke på de nya fina reglerna för Fjantback avdelningen.

Varför värdesätter folk trams avdelningar mer än det seriösa Flashback, ja allt är väl inte seriöst. Men ändå???????????????????????????

Va fan registrerar folk sig på FB enbart för att komma till LB och kunna tramsa och chatta?
Citera
2009-02-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Så man är mer anonym om man byter konto en gång i veckan

Nä men du kan bli outad, det är betydligt lättare än vad man tro om man har gjort 3k- 7k inlägg. Det hände faktiskt inte för så längesedan att massa FB användare blev outade, det hade något med Arboga rättegången att göra; några användare som blev sura för att de blev bannade.

Hittade tråden faktiskt:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=758142

Citat:

Det är extremt svårt, det är dessvärre lätt att bli outad (dock måste personen som outa dig vara motiverad) ...
Senast redigerad av TheRealFace 2009-02-17 kl. 23:18.
Citera
2009-02-17, 23:15
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Bra förslag ju med tanke på de nya fina reglerna för Fjantback avdelningen.

Varför värdesätter folk trams avdelningar mer än det seriösa Flashback, ja allt är väl inte seriöst. Men ändå???????????????????????????

Va fan registrerar folk sig på FB enbart för att komma till LB och kunna tramsa och chatta?
Jag tror det är väldigt få som gör det. Jag hade själv ingen aning om Laibacks existens innan jag fick tillgång och då hade jag bra mycket mer än 100 inlägg. Över 1000, skulle jag tro.

Låt folk värdesätta vad de vill. Vad är det att störa sig på?
Citera
2009-02-17, 23:22
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Jag tror det är väldigt få som gör det. Jag hade själv ingen aning om Laibacks existens innan jag fick tillgång och då hade jag bra mycket mer än 100 inlägg. Över 1000, skulle jag tro.

Låt folk värdesätta vad de vill. Vad är det att störa sig på?

Jo men man registrerar väl sig på Flashback för Flashbacks öppna diskutioner och inte för att flamsa runt i en fjantdel som lika gärna kunde varit passagens chat istället.

Reggar man sig för att posthora 100 inlägg vänta 6 månader och sen tramsa i LB resten av tiden så är man ju för fan inte riktigt frisk.

Höj postgränsen till 500 och 6månader till LB så låter jag LB vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in