2009-02-17, 18:45
Bannlyst
Gr det ngon strre skillnad nr man defragmenterar datorn eller r den skillnaden ytterst minimal?

Hr r en fre- och efter-bild p nr jag nyss defragmenterade min C-disk dr OS:et ligger p och jag blev nyfiken p om det gr ngon speciell skillnad egentligen.

http://www.afehrm.se/uploader/files/y8n9v1.png
Citera
2009-02-17, 18:49
Medlem
Gimmesumdeaths avatar
Beror p hur mycket du har att defragmentera och nr du senast gjorde det.
Gr man det ofta s mrker man ingen direkt skillnad frn gng till gng, men gr man det mer sllan s mrks det av.
Citera
2009-02-17, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmesumdeath
Beror p hur mycket du har att defragmentera och nr du senast gjorde det.
Gr man det ofta s mrker man ingen direkt skillnad frn gng till gng, men gr man det mer sllan s mrks det av.

Okej.

Rknas detta som en stor defragmentering?
http://www.afehrm.se/uploader/files/g6w0y3.png
Citera
2009-02-17, 19:45
Medlem
Jag brukar gra en defrag en tv gnger per r. Innan dess s kr jag Cclean, adaware och rensar lite manuellt p disken. Drefter en defragmentering och visst knns datorn piggare efter dom hr behandlingarna.
Citera
2009-02-18, 01:47
Medlem
merlin2s avatar
som ngon sa, det beror p hur dina vanor r, skriver du, ndrar, raderar, laddar ner mycket p disken s ja, defragga det 1 ggr varannan mnad men surfar du lite, chattar och skriver lite dokument s r det inte ens lnt.

bttre kanske d att ndra i registret, windowsinstllningarna osv fr att snabba upp datorn.
Citera
2009-08-04, 02:44
Medlem
TKD_1337s avatar
En annan frga om defragmentering: om jag laddar ner en mapp med flera olika .rar-filer (i mappen) - lt oss sga, hlften av .rar-filerna r redan nedladdade... vad hnder om jag kr en defragmentering samtidigt som hlften av filerna fortfarande laddas ner?
Citera
2009-08-04, 11:08
Medlem
merlin2s avatar
filerna som r nedladdade kommer defraggas, resten har defrag-programmet inte tkomst till dem, det har nerladdningsprogramemt (om du anvnder tex torrent).

men som sagt, det beror lite p vilket sorts nerladdningsteknik du anvnder men oftast r det som beskrivet ovan.
Citera
2009-08-04, 13:02
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
filerna som r nedladdade kommer defraggas, resten har defrag-programmet inte tkomst till dem, det har nerladdningsprogramemt (om du anvnder tex torrent).

men som sagt, det beror lite p vilket sorts nerladdningsteknik du anvnder men oftast r det som beskrivet ovan.

Men kommer mappen ta skada av defragmenteringen d endast hlften av filerna r frdiga (nedladdade)?
Citera
2009-08-04, 14:59
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Men kommer mappen ta skada av defragmenteringen d endast hlften av filerna r frdiga (nedladdade)?

Nix
Citera
2009-08-05, 00:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Nix

Okej, d kan jag vara lugn.

Tack fr alla svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera