• 6
  • 7
2011-03-15, 12:43
Bannlyst
Vad är en rekommenderad flumdos för en som aldrig tagit Somadril förut? Jag har 350 mg-tabs. Skall man tugga dem, och hur många, är det jag undrar.
Citera
2011-03-15, 15:02
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Vad är en rekommenderad flumdos för en som aldrig tagit Somadril förut? Jag har 350 mg-tabs. Skall man tugga dem, och hur många, är det jag undrar.
Tänkt du köra Soma som solo substans? skulle säga ca 3 st om du inte blandar med nåt. Men ska tillägga att det är lurigt att dosera så börja med 2 du och låt tiden gå och avgör sen om nr 3 behövs.
Tyvärr så är Soma riktigt nice att blanda med bens och eller opi, blir lite för mysigt iom med den grymma muskelrelaxeringen. Har fina minnen av just mixen; Soma, Ikto och rätt låg dos tram, men det är ajja bajja så glöm att jag sa det (med ett par kalla till ahh hell va fint men ta ingen notis om det!! )
Börja försiktigt helt enkelt, mycket nöje. (risken finns att du tycker dom är värdelösa så ha låga förväntningar)

Mvh
Citera
2011-03-23, 15:17
Medlem
violentskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V

Skölj ner dem med vatten. Det är väldigt olika, nu har jag tagit 4 st och känner mig riktigt nice. Ibland behöver jag bara 2 st och vissa dagar känner jag ingenting på 4 st. Prova dig fram.
Citera
2013-11-25, 21:52
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
De 50mg tramkapslar jag har sett är inte stora, spontant känns det svårt att rymma 450mg i en sådan.
Det låter som att du blivit lurad
Det beror ju helt på pulvrets densitet!

Bump på denna för jag undrar varför jag inte fick någon effekt på Somadril?
Tog två eller om det var tre st 350 mg-tabletter om jag minns rätt.
Enda effekten var att jag fick ryckningar i kroppen, ungefär sådana som jag brukar få som "varningar" precis innan jag ska få ett epileptiskt anfall (fick dock inget anfall på somadrilen, det bara kändes det som jag skulle få det).
Fick inget rus över huvud taget, inget välmående och inte ens dålig balans eller svårt att gå.
Förutom de små ryckningarna som kom med kanske 20 min mellanrum var det alltså NOLL effekt.
Medan alla mina vänner pratar om denna substans (samma "batch" och samma, tom lägre, doser) som något fantastiskt.
Citera
2013-11-25, 22:18
Bannlyst
Liknar metokarbamol (Robaxin) karisoprodol något, annat än att bägge är muskelavslappnande?
Citera
2013-11-27, 01:59
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Liknar metokarbamol (Robaxin) karisoprodol något, annat än att bägge är muskelavslappnande?

Nej, tyvärr..
Citera
2014-10-15, 12:14
Medlem
Jag har inte ätit någon somadril sen den var laglig. Ska nu beställa för mina onda stela kropp. Jag är ganska liten50 kg dvs smal. borde inte ca 200 räcka att börja med? Tar jag tex xanor 2 mg så är det bara att lägga sig. Tål som sagt inte mycket.
Citera
2017-06-12, 15:07
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
För att vara petig- somadril (karisoprodol) är inte besläktat med barbiturater, däremot är den nära besläktad med meprobamat*, och en viss procent av karisoprodolet omvandlas till meprobamat i levern.

*The original Mother's Little Helper

och karisoprodol = isopropylmeprobamat.

"Mother´s little helpers" Var väl annars Valium när det kom för det blev så populärt bland hemmafruar? Är nästan 100 på det har sett det i en dokumentär om just Valium och Xanax och liknande.
Citera
2017-06-12, 16:00
Medlem
Savagees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
"Mother´s little helpers" Var väl annars Valium när det kom för det blev så populärt bland hemmafruar? Är nästan 100 på det har sett det i en dokumentär om just Valium och Xanax och liknande.

Japp. "Mothers little helper"
https://www.youtube.com/watch?v=17TbF6n4jI0
Citera
2018-08-30, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixter
Så vitt jag vet är Somadril en vanlig 'muscle relaxer' Jag ville bara fråga varför den blev bortagen från marknaden när den är verkligen ingenting som man kan bli 'hög' på ?

Den är ingen vanlig muskel relax. Den är dunder fet men man ska ta den med oxycontin eller morfin. Då kommer du förstå varför den är populär. Fan sålde sånna förr. Fick 500:- kartan och kan fixa rent vilket jag fan ka göra nu. Fan sugen jag blev.

Den går på GABA-a receptorerna med hårt så många får den ännu utskriven mot sin ryggvärk som var för gamla att sluta med den när den förbjöds. Fast de flesta e väll döda nu. De hade dött av ATn. Den e dunder beroende framkallande. Fast det man får tag på idag är inte samma sak för de svenska kickade fan hårt. Minns första gången jag kom över dom för det fanns inte benzo. Så köpte 10st tog en för att kolla. Pang sa det och jag var tvungen lägga mig ner hos han jag köpte dom av i 40min. För satan vilken eurofi jag fick och köpte alla dom sista 70st för han fattade inte värdet och 5:- st. Var bra och slapp benzo ATn.
Fast ska tas med en opioid. Då jävlar. Fanns ju somadril Comp med en opioid i men folk blev tvär beroende.
Citera
2018-08-30, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Svårt att jämföra Somadril med något annat, den är muskelavslappnande, smärtlindrande och (i lite högre doser) ångestdämpande.

Finns inget bättre för min skada, med mindre biverkningar. Nu tar jag Temgesic i ganska hög dos istället för Treo Comp + Somadril, skulle byta tillbaka till TC+Soma vilken dag som helst...

Tycker att Phenibut/Fenibut/ beta-fenyl-GABA funkar bättre än Baklofen, är lagligt att ta in i landet (säljs som kosttillskott, kanske inte så länge till...) Boostar också opioider bra, sitter i ganska lång tid, uppemot 10-12 timmar, och man sover bra på det. Mindre biverkningar än Baklofen, som i likhet med fenibut huvudsakligen utövar sin effekt på GABA-B receptorsystemet.

(Bensodiazepiner verkar mer på GABA-A receptorer).

Whey 😃 en som kan lite. Det är roligt när man läser att folk gjort sin läxa. Det Meprobamat som ju somadril omvandlas till kan jag köpa men undrar om det är bättre/sämre än somadril.
Ivf som helst måste det gå bra på GABA systemet och hoppa benzon och bli ren. Kanske får det på licens då jag sabbat hela ryggen. Har 4 svåra diskbrock. Ska fixa tid med läkaren och kolla ryggen sen be om sativex och somadril.
Citera
2018-10-21, 15:55
Medlem
Testat denna ett par gånger i doser upp till 1500mg. Men utan någon märkvärd effekt. Skitdrog i minna ögon.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in