Ibland blir min bildskärm svart en kort sekund och jag får meddelandet "Bildskärmsdrivrutinerna har slutat svara men har återställts". Ibland händer det att detta i följd upprepar sig ca 5ggr under en mycket kort tid och detta följs sedan av en blåskärm där det står att bildskärmsdrivrutinen inte kunde återställas.
Jag fick också sådant, jag levde med det men sedan efter några månader började det förvärras, jag fick det var tredje sekund. Så jag letade efter ett svar på internet och det stod att jag skulle avinstallera drivrutinerna till bildskärmen, gå in i felsäkert läge och ta bort "nvlddmkm" filen som gör att detta problem uppstår, så det gjorde jag. Men dock så har jag en skärm som det tydligen inte verkar finnas drivrutiner till så jag fastnade där och kan inte spela några spel alls. Kan någon hjälpa mig? Jag kan svara senare och säga om det funkar när jag installerat de nya drivrutinerna.
Min skärm är av märket BenQ T221WA. Hur ska jag göra för att ladda ner drivrutinerna?
Gå in på BenQ's hemsida (http://www.benq-eu.com).
Gå in på "Service & Support".
Sök på ditt modellnamn under Downloads -> LCD Monitors.
Klicka på "Drivers"-fliken.
Et voíla!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!