Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-17, 11:47
Bannlyst
Hallå, är så att jag har lyckats supa bort mitt pass och jag måste hämta ut mina stesolid.

Dilemmat är då att jag bara har ett gammalt leg med ett annat efternamn (bytte efternamn för några år sedan) dock är personnummret detsamma.
Har ingen i släkten som vill legitimera mig för att jag ska få ut mina piller, hur är det om man kommer in med ett gammalt leg med annat efternamn? kan kanske fixa fram papper på att jag har bytt efternamn också ifall apotekspersonalen skulle vilja se det.

Eller ska jag be någon kompis följa med och legitimera mig?

flytta tråden ifall den inte ligger rätt, tack!
Citera
2009-02-17, 11:50
Medlem
EvilTouchs avatar
Hur gammalt är det? 5 år? 25 år?
Citera
2009-02-17, 11:53
Bannlyst
det är 7 år gammalt.
Citera
2009-02-17, 11:58
Medlem
EvilTouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanorvillviha
det är 7 år gammalt.

Då är det inte så säkert att det går (om giltighetstiden har gått ut).
Är du lik dig på kortet? I så fall kan det ju gå ändå, om de är lite snälla. Testa!
Citera
2009-02-17, 12:36
Medlem
knoxahs avatar
Du har ju ingenting att förlora på att försöka i alla fall. Se bara snäll ut så går det nog vägen.
Citera
2009-02-17, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xanorvillviha
Hallå, är så att jag har lyckats supa bort mitt pass och jag måste hämta ut mina stesolid.

Dilemmat är då att jag bara har ett gammalt leg med ett annat efternamn (bytte efternamn för några år sedan) dock är personnummret detsamma.
Har ingen i släkten som vill legitimera mig för att jag ska få ut mina piller, hur är det om man kommer in med ett gammalt leg med annat efternamn? kan kanske fixa fram papper på att jag har bytt efternamn också ifall apotekspersonalen skulle vilja se det.

Eller ska jag be någon kompis följa med och legitimera mig?

flytta tråden ifall den inte ligger rätt, tack!

Jag tror att det du kmr vara tvungen att göra eftersom familj inte vill hjämta ut med dig är att fixa papper på att du bytt efternamn / fixa nytt pass / id ..

det kmr inte spela ngn roll att du har din kompis med dig, varför skulle de tro på din kompis för om de inte tror på dig ?
Citera
2009-02-17, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av americanviking
Jag tror att det du kmr vara tvungen att göra eftersom familj inte vill hjämta ut med dig är att fixa papper på att du bytt efternamn / fixa nytt pass / id ..

det kmr inte spela ngn roll att du har din kompis med dig, varför skulle de tro på din kompis för om de inte tror på dig ?
Har fungerat för mig då en av mina polare haft utgången legitimation.

Det vill säga att jag följde med och legitimerade honom. Så testa i vart fall
Citera
2009-02-18, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av americanviking

Det fungerade helt okej med att en kompis legitimerade mig. jag ville inte ha antaganden utan jag ville ha svar utav människor som själva har fått gå och hämta ut medans någon annan legitimerar den.

Kan ju även tillägga att det gällde e-recept + dosrecept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in