2009-02-17, 07:21
Medlem
Transformers avatar
Jag hoppas det här är rätt forum, då det mest gäller musen, inte OS X. Men om någon/några använder folk på det här forumet en sådan mus mest.

I vilket fall, min Mighty Mouse har börjat "klicka" ordentligt vid vissa musklicks. Som om den går ner lite extra när man trycker på den, vilket ger ett tydligare klickljud plus att det känns som att den är sönder på något sätt, som om den har fått en smäll.

Går det att fixa? eller kan jag få en ny? eller är det bara att bita i äpplet och köpa en ny Mighty Mouse?
Citera
2009-02-17, 08:08
Bannlyst
Om inte garantin gått ut skulle jag gått tillbaka till inköpsstället och höra med dom. Har inte varit med om det själv med min, som tur är (köpte den för två veckor sen ). Men som sagt, gå och hör med butiken.
Citera
2009-02-17, 08:35
Medlem
smurfehs avatar
Ptja, musen är ju fullt fungerande, så tvivlar starkt på att du kan få ut en ny på garanti. Misstänker att ditt fall hamnar under slitage.
Citera
2009-02-17, 13:14
Medlem
contrerass avatar
Köp en riktig mus istället, ingen kan ju på allvar anse att Mighty Mouse är bra.
Citera
2009-02-17, 13:55
Medlem
jomenvisst84s avatar
Hur du ens kan vilja en ny övergår mitt förstånd, men visst låter det som nånting knäckts. Ta isär den oh kolla om du kan limma? 2k eopxilim håller för det mesta...
Citera
2009-02-17, 14:08
Medlem
Köp inte en MM igen Jag hade en, slutade med att jag köpte en logitech istället. Den funkar iaf utan att man måste rengöra den stupikvarten..
Citera
2009-02-17, 14:19
Medlem
Hi-Techs avatar
Om garantin gäller beror på när & var du köpte musen och om det är en skada du själv gjort på musen. Första året brukar vara på butiken, resterande år på Apple. Om du köpte musen för mindre än ett år sedan - gå tillbaks till butiken och hör med dem, annars ringer/besöker du Apple. Förmodligen byter de ut musen då det troligen kostar lika mycket eller mer att kolla om det är du som orsakat felet eller om det är ett fabriksfel. Neka bara om de frågar om det är du som vållat skadan.

Men, som många andra sagt tidigare så skulle jag köpt en annan mus..
Citera
2009-02-17, 16:24
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Om garantin gäller beror på när & var du köpte musen och om det är en skada du själv gjort på musen. Första året brukar vara på butiken, resterande år på Apple. Om du köpte musen för mindre än ett år sedan - gå tillbaks till butiken och hör med dem, annars ringer/besöker du Apple. Förmodligen byter de ut musen då det troligen kostar lika mycket eller mer att kolla om det är du som orsakat felet eller om det är ett fabriksfel. Neka bara om de frågar om det är du som vållat skadan.

Men, som många andra sagt tidigare så skulle jag köpt en annan mus..

Tvivlar på att Apple byter ut den. Speciellt inte utanför garantin, Apple lämnar bara ett års garanti. Fast musen fungerar ju, som sagt, tvivlar på att det skulle gå på någon sorts garanti, handlar nog om slitage.
Citera
2009-02-17, 16:38
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Tvivlar på att Apple byter ut den. Speciellt inte utanför garantin, Apple lämnar bara ett års garanti. Fast musen fungerar ju, som sagt, tvivlar på att det skulle gå på någon sorts garanti, handlar nog om slitage.
Ett år?! Scheisse vad dåligt! Logitech t.ex. har grymt mycket bättre garanti; 3-5 år och byter ut musen även om det handlar om slitage..
Citera
2009-02-17, 16:59
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Ett år?! Scheisse vad dåligt! Logitech t.ex. har grymt mycket bättre garanti; 3-5 år och byter ut musen även om det handlar om slitage..

Ringde för 1-2 år sedan ang. mitt Logitech G15, sa att färgen börjar ramla loss, fick som svar att det ansågs som slitage och skulle inte gå på garanti.

Vart har du läst/hört dig till att det täcker slitage? Låter extremt otroligt i mina öron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in