2009-02-17, 07:21
Medlem
Transformers avatar
Jag hoppas det hr r rtt forum, d det mest gller musen, inte OS X. Men om ngon/ngra anvnder folk p det hr forumet en sdan mus mest.

I vilket fall, min Mighty Mouse har brjat "klicka" ordentligt vid vissa musklicks. Som om den gr ner lite extra nr man trycker p den, vilket ger ett tydligare klickljud plus att det knns som att den r snder p ngot stt, som om den har ftt en smll.

Gr det att fixa? eller kan jag f en ny? eller r det bara att bita i pplet och kpa en ny Mighty Mouse?
Citera
2009-02-17, 08:08
Bannlyst
Om inte garantin gtt ut skulle jag gtt tillbaka till inkpsstllet och hra med dom. Har inte varit med om det sjlv med min, som tur r (kpte den fr tv veckor sen ). Men som sagt, g och hr med butiken.
Citera
2009-02-17, 08:35
Medlem
smurfehs avatar
Ptja, musen r ju fullt fungerande, s tvivlar starkt p att du kan f ut en ny p garanti. Misstnker att ditt fall hamnar under slitage.
Citera
2009-02-17, 13:14
Medlem
contrerass avatar
Kp en riktig mus istllet, ingen kan ju p allvar anse att Mighty Mouse r bra.
Citera
2009-02-17, 13:55
Medlem
jomenvisst84s avatar
Hur du ens kan vilja en ny vergr mitt frstnd, men visst lter det som nnting knckts. Ta isr den oh kolla om du kan limma? 2k eopxilim hller fr det mesta...
Citera
2009-02-17, 14:08
Medlem
Kp inte en MM igen Jag hade en, slutade med att jag kpte en logitech istllet. Den funkar iaf utan att man mste rengra den stupikvarten..
Citera
2009-02-17, 14:19
Medlem
Hi-Techs avatar
Om garantin gller beror p nr & var du kpte musen och om det r en skada du sjlv gjort p musen. Frsta ret brukar vara p butiken, resterande r p Apple. Om du kpte musen fr mindre n ett r sedan - g tillbaks till butiken och hr med dem, annars ringer/besker du Apple. Frmodligen byter de ut musen d det troligen kostar lika mycket eller mer att kolla om det r du som orsakat felet eller om det r ett fabriksfel. Neka bara om de frgar om det r du som vllat skadan.

Men, som mnga andra sagt tidigare s skulle jag kpt en annan mus..
Citera
2009-02-17, 16:24
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Om garantin gller beror p nr & var du kpte musen och om det r en skada du sjlv gjort p musen. Frsta ret brukar vara p butiken, resterande r p Apple. Om du kpte musen fr mindre n ett r sedan - g tillbaks till butiken och hr med dem, annars ringer/besker du Apple. Frmodligen byter de ut musen d det troligen kostar lika mycket eller mer att kolla om det r du som orsakat felet eller om det r ett fabriksfel. Neka bara om de frgar om det r du som vllat skadan.

Men, som mnga andra sagt tidigare s skulle jag kpt en annan mus..

Tvivlar p att Apple byter ut den. Speciellt inte utanfr garantin, Apple lmnar bara ett rs garanti. Fast musen fungerar ju, som sagt, tvivlar p att det skulle g p ngon sorts garanti, handlar nog om slitage.
Citera
2009-02-17, 16:38
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Tvivlar p att Apple byter ut den. Speciellt inte utanfr garantin, Apple lmnar bara ett rs garanti. Fast musen fungerar ju, som sagt, tvivlar p att det skulle g p ngon sorts garanti, handlar nog om slitage.
Ett r?! Scheisse vad dligt! Logitech t.ex. har grymt mycket bttre garanti; 3-5 r och byter ut musen ven om det handlar om slitage..
Citera
2009-02-17, 16:59
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Ett r?! Scheisse vad dligt! Logitech t.ex. har grymt mycket bttre garanti; 3-5 r och byter ut musen ven om det handlar om slitage..

Ringde fr 1-2 r sedan ang. mitt Logitech G15, sa att frgen brjar ramla loss, fick som svar att det ansgs som slitage och skulle inte g p garanti.

Vart har du lst/hrt dig till att det tcker slitage? Lter extremt otroligt i mina ron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in