2009-02-16, 22:28
Medlem
STHLM2009s avatar
Söker den bästa minidatorn, känner att det är mycket på gång med dom med utvecklingen men vill veta den bästa och vart man kan köpa den?
windows vista helst!
Citera
2009-02-16, 22:31
Medlem
kamikaze_kids avatar
Hade satsat på en Acer Aspire One.
Citera
2009-02-17, 05:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Hade satsat på en Acer Aspire One.

Kan bara hålla med.
Citera
2009-02-17, 13:24
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STHLM2009
Söker den bästa minidatorn, känner att det är mycket på gång med dom med utvecklingen men vill veta den bästa och vart man kan köpa den?
windows vista helst!

Det viktigaste (enligt min ringa mening) är tangentbordet, displayen och i viss mån även touchpaden. Prestanda och kapacitet i all ära men man kan bli jävligt frustrerad när själva användandet är knepigt.

Testa tangentbordet innan du bestämmer dig, jag har märkt att smaken är väldigt olika när det gäller den aspekten. Kolla också in om 9"-display känns för litet. 10"-displayer är faktiskt 11% större! Glöm inte heller touchpaden, en modell jag testade funkade inte alls för mina fingrar, muspilen kunde få för sig att hoppa dit den ville ibland...

Mitt råd: Testa innan du köper! Jag har en Lenovo S10 och är nöjd med den, tangentbordet känns skön att skriva på, även om en HP 2133 kändes ännu bättre. Tyvärr är HPs modeller en hel del slöare eftersom de inte använder Atom-processorn...
Citera
2009-02-17, 16:43
Medlem
STHLM2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär
Det viktigaste (enligt min ringa mening) är tangentbordet, displayen och i viss mån även touchpaden. Prestanda och kapacitet i all ära men man kan bli jävligt frustrerad när själva användandet är knepigt.

Testa tangentbordet innan du bestämmer dig, jag har märkt att smaken är väldigt olika när det gäller den aspekten. Kolla också in om 9"-display känns för litet. 10"-displayer är faktiskt 11% större! Glöm inte heller touchpaden, en modell jag testade funkade inte alls för mina fingrar, muspilen kunde få för sig att hoppa dit den ville ibland...

Mitt råd: Testa innan du köper! Jag har en Lenovo S10 och är nöjd med den, tangentbordet känns skön att skriva på, även om en HP 2133 kändes ännu bättre. Tyvärr är HPs modeller en hel del slöare eftersom de inte använder Atom-processorn...
Okej, ska tänka på det
Citera
2009-02-17, 17:45
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär

Processorn är inget större problem på HP2133, problemet ligger i avsaknad av optimerade drivrutiner till hårdvaran. De drivrutiner som finns använder varken GPUn eller processorn fullt ut och det gör att processorn får gå tungt i onödan. Detta märks t.ex. vid uppspelning av videofilmer.

Jag skulle nog vänta på HP2140 istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in