2009-02-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Som sagt, sära på vad de säger, och vad de rapporterar.

De kanske ville vara snälla o släppa dig med enbart böter? Det händer faktiskt att poliserna tycker synd om folk som kört för fort med nytaget körkort. Och så händer det att om folk med nyvunna kort får en saftig bot sköter sig i fortsättningen.

Var glad att du kom undan med kortet i behåll. Rätten kunde lika gärna gått på 120 som på dina 90.

ääähh, snälla??? dom skreeek sönder sig på mig! dom gapa o gapa i 20 min, dom ville få ut ett erkännande från mig eftersom de inte hade bevis.. de var inte snälla ett dugg. . .jag blev dömd för 120 , men dom ahr skrivit MINST 105km/h .. polisen sa .to.m att han var jätte lugn och trevlig mot mig, sedan sa han massa saker som jag inte hade sagt :S .

vadå tingsrätten beslutar inte om de ska ta mitt körkort elleri nte, utan länsstyrelsen . om jag betalar nu penningsböterna, kommer länsstyrelsen kontakta mig senare, eftersom jag har "godkänt" domen.
Citera
2009-02-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winwon
ääähh, snälla??? dom skreeek sönder sig på mig! dom gapa o gapa i 20 min, dom ville få ut ett erkännande från mig eftersom de inte hade bevis.. de var inte snälla ett dugg. . .jag blev dömd för 120 , men dom ahr skrivit MINST 105km/h .. polisen sa .to.m att han var jätte lugn och trevlig mot mig, sedan sa han massa saker som jag inte hade sagt :S .

vadå tingsrätten beslutar inte om de ska ta mitt körkort elleri nte, utan länsstyrelsen . om jag betalar nu penningsböterna, kommer länsstyrelsen kontakta mig senare, eftersom jag har "godkänt" domen.

Anledningen till att polisen är så angelägem om att du på plats ska "erkänna" och acceptera ett strafföreläggande är inte att de inte tror att de har tillräkliga bevis.

Det är för att bespara dels sig själva en dag i rätten och dina och mina skattepengar. De ska enligt lag som precis alla andra statliga organ göra vad de kan för att bedriva sin verksamhet så effektivt och billigt som möjligt.
Citera
2009-02-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winwon

Jadu, sära ändå på vad som sägs och vad som står. Du är ganska luddig i dina svar, först är du dömd till minst 105 och nu till 120. och du hade bara kört 40. dessutom läs vad jag hade skrivit, poliserna hade nog om du inte tjafsat kanske varit snälla nog o skrivit en bra bot för dig. det har hänt förr.

Din fråga handlade iaf om vad trafikförselse innebar, och svar har du fått.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in